خبرهای داغ:

خبرنگاران آئینه تمام نمای اقدامات مجموعه مدیریت شهری

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه خبرنگاران آئینه تمام نمای اقدامات مجموعه مدیریت شهری هستند، گفت: رسانه‌های مختلف خبری به نوعی آئینه تمام نمای فعالیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر هستند و در کنار آن، مشکلات جامعه را به گوش مسئولان می‌رسانند.
کد خبر: ۹۲۷۶۰۳۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
خبرنگاران آئینه تمام نمای اقدامات مجموعه مدیریت شهریبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا حاجی محمد علی در دیدار از دفاتر خبری با حضور ریاست و عضو شورای اسلامی شهر انجام شد، با بیان اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی به شمار می‌آید و امروز ما می‌توانیم از ابزار‌های اطلاع رسانی برای ارتباط بی دغدغه و موثر مردم با مسئولان بهره بگیریم، افزود: باید با مردم صادقانه برخورد کرد و رسانه با انعکاس صحیح اخبار می‌تواند نقش کلیدی ایفا کرده و امید را به مردم و جامعه تزریق نماید.
وی ضمن بیان این مطلب که امروز شاهرود در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و با همدلی بین مدیریت شهری شاهد راه اندازی پروژه‌های بزرگ زیر بنایی و رو بنایی در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، فضای سبز، زیبا سازی، فرهنگی و اجتماعی هستیم، ابراز داشت: رسانه به عنوان زبان گویای شهروندان نقش بی نظیری در ساماندهی امور، مطابق با خواست مردم دارد و این جایگاه به ویژه در مدیریت شهری به دلیل ارتباط مستقیم خدمات شهری با آسایش مردم، تعیین کننده‌تر است.
شهردار شاهرود، رسانه را دیده بانی صادق برای تحقق خواسته‌های مردم معرفی کرد و در ادامه عنوان داشت: مدیران شهری بر این واقفند که نه تنهاانجام این وظیفه خطیر از سوی رسانه‌ها عملکرد آن‌ها را مختل نمی‌کند، بلکه اقدامات رسانه مکمل خدمات آنان خواهد بود.
رسانه‌ها در انعکاس فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری تاثیر گذارند
خبرنگاران آئینه تمام نمای اقدامات مجموعه مدیریت شهریریاست شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اینکه رسانه‌ها در انعکاس فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری تاثیر گذار هستند، گفت: خبرنگاران نقش اساسی و زیربنایی در جامعه دارند.
سید جواد بیطرف نیز با بیان اینکه اقدامات اساسی در توسعه شهری با همگرایی بین شورا و شهرداری رقم می‌خورد، افزود: روحیه همدلی و همراهی مناسب بین این دو نهاد تلاش بیشتر برای خدمتگزاری به مردم را دو چندان می‌کند.
وی ضمن بیان این مطلب که ما نمایندگان مردم هستیم و امروز مسئولیم در شورای اسلامی شهر مطالبه گر باشیم و نسبت به مطالبات مردم پاسخگو باشیم، ابراز داشت: تصمیم گیری درست با تکیه بر خرد جمعی از مهمترین اتفاقاتی است که در نهاد شورا‌ها رقم می‌خورد و شورای شهر همواره در کنار شهرداری بر حل مشکلات مردم و توسعه شهر با استفاده از این نگاه تاکید داشته که برای هر چه مطلوب‌تر تحقق یافتن این مهم، رسانه‌ها می‌توانند بسیار تاثیر گذار باشند.
ریاست شورای اسلامی شهر از طرح اطلاع رسانی و شفافیت سازی مصوبات شورای اسلامی شهر به شیوه جدید از مهر ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: رسانه‌ها رسالت سنگینی در جامعه داشته و ما از هر گونه مطالبه گری این قشر استقبال می‌کنیم.
توسعه شهری؛ نتیجه تعامل مدیریت شهری و رسانه‌ها
خبرنگاران آئینه تمام نمای اقدامات مجموعه مدیریت شهریعضو شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اینکه توسعه شهری نتیجه تعامل مدیریت شهری و رسانه است، گفت:قدرمسلم مطبوعات و رسانه‌هایی که مسئولیت خطیر اطلاع‌رسانی را بر عهده دارند نقش تأثیرگذاری در سامان‌دهی افکار عمومی و ایجاد یک تعامل سازنده میان شهروندان و مدیریت شهری دارند.
سید مصطفی طباطبایی نیز با بیان اینکه رسانه‌ها به‌ویژه مطبوعات با اتکا به ظرفیت‌های خود می‌توانند به تشریح و تبیین خدمات مدیریت شهری پرداخته و شهروندان را در پیشبرد اهداف شهرداری، با این مجموعه هماهنگ و همراه کند، افزود:رسانه‌های شهری دارای توان و ظرفیت بسیار ویژه‌ای برای تحقق اهداف مدیریت کلان شهری هستند و بر همین اساس تعامل مناسب با اصحاب رسانه می‌تواند به هم‌افزایی توانمندی‌ها در حوزه مدیریت شهری بی انجامد.
وی ضمن بیان این مطلب که با توجه به همین نکته مسئولین شهری باید تلاش کنند که با خبرنگاران و اصحاب رسانه تعاملی سازنده داشته باشند و با بهره‌برداری از نقد‌ها و پیشنهادات آنها، که به حق نمایندگان شهروندان به شمار می‌روند، نقاط ضعف را مرتفع سازند، اعلام داشت:اهمیت دادن مسئولان شهری به رسانه‌ها می‌تواند حامل این پیام باشد که مدیریت شهری تمایل دارد تا اصحاب رسانه، دوشادوش آن‌ها در جریان مسائل شهری قرار بگیرند و تلاش کنند تا با استفاده از ظرفیت‌های خود، شهروندان و نخبگان شهر را با مدیران شهری همراه کنند تا از این طریق شاهد شهری پویا و توسعه‌مند باشیم.
شایان ذکر است، دیدار با مسئولین دفاتر فصلنامه بامداد شاهرود، روزنامه اطلاعات، خبرگزاری ایرنا و روزنامه جام جم انجام شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار