خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

عاشورا یک فرهنگ و احیاگر دین خداست/ برنامه‌های اجرایی در محرم باید ماهیت تربیتی و بصیرتی داشته باشد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان عاشورا را یک فرهنگ و احیاگر دین خدا دانست و گفت: در دین ما فرهنگ عاشورا و محرم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که امام حسین(ع) دین خدا را که تحریف شده بود با خون خود احیاء و امت پیامبر(ص) را اصلاح کرد.
کد خبر: ۹۲۷۲۸۲۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

عاشورا یک فرهنگ و احیاگر دین خداست/ برنامه‌های اجرایی در محرم باید ماهیت تربیتی و بصیرتی داشته باشدحجت الاسلام حسین علیی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان به اهمیت سوگواری در این ایام پرداخت و اظهار کرد: خداوند متعال بر روی برخی وقایع در عالم خلقت سرمایه‌گذاری کرده که واقعه غدیر و واقعه عاشورا از جمله این وقایع هستند.

وی عاشورا را یک فرهنگ و احیاگر دین خدا دانست و بیان کرد: در دین ما فرهنگ عاشورا و محرم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که امام حسین(ع) دین خدا را که تحریف شده بود با خون خود احیاء و امت پیامبر(ص) را اصلاح کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به فرموده امام راحل که «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، گفت: در محافل و مجالس سید الشهداء بیان دین، بیان احکام، بیان اعتقادات و بیان مسائل روز انجام و موجب روشنگری، بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و ارتقای معنویت در جامعه می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار است و در این ایام می‌توانیم در بستر این فضا وظیفه و رسالت تبلیغی خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه واکنش‌های دشمن در برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نشان از اهمیت بالای این موضوع است، افزود: ما می‌بینیم که دشمنان دین بیش از یک هزار و 300 سال همواره در صدد ایجاد بدعت، تحریف و خنثی‌سازی نهضت حسینی هستند تا با منحرف کردن عزاداری‌ها از اصل خود واقعه تاریخی عاشورا را منحرف و از اهداف اصلی خود دور کنند.

علیی با تاکید بر زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا تصریح کرد: باید از باب تعظیم شعائر پرچم‌های سیاه عزاداری را همواره برپا و زنده نگه داریم که زنده نگه داشتن این برنامه‌ها همان زنده نگه داشتن دین است به شرطی که برنامه‌های ما ماهیت تربیتی و بصیرتی داشته باشد چراکه در غیر این صورت تاثیرگذار نخواهد بود.

وی با اشاره به تلاش جریان‌های معاند و ضد دین در تعطیل کردن مناسک دینی و سوگواری ایام محرم به بهانه کرونا اظهار کرد: شبکه‌های معاند به صورت شبانه‌روز در تلاش بودند تا در جامعه به گونه‌ای القا کنند که برگزاری مراسم محرم مغایر با مقوله سلامت است، تا با تعطیل کردن مراسمات به اهداف خود دست یابند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به فرموه مقام معظم رهبری که «در عزاداری‌ها معیار چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند»، اضافه کرد: با توجه به اینکه جامعه در شرایط فعلی در کنار سلامت جسمانی، به معنویت و تقویت باورهای دینی بیش از هر زمان دیگری نیاز داشت،عاشقان اهل بیت(ع) و سیدالشهداء(ع) اجازه ندادند دشمن برای تخطئه شعائر مذهبی و تحریف عاشورا به بهانه سلامت مردم سوءاستفاده کند.

وی با بیان اینکه حفظ جان و سلامت مردم به اندازه برپایی مراسم سوگواری امام حسین(ع) ضرورت دارد، تصریح کرد: به همان اندازه که برپایی مراسم سوگواری اهمیت دارد حفظ سلامت و جان مردم اهمیت بیشتری دارد.

علیی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در برپایی مراسم سوگواری رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دستور کار خود قرار دادند، تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در برپایی مراسم‌های عزاداری محرم خوش درخشیدند که یک تودهنی محکم به معاندین دین بود.

وی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی نشان دادند که هم می‌شود برای سید الشهداء(ع) و یاران باوفایش عزاداری کرد و هم جان و سلامت عزاداران مهم است که این تلاش‌ها در کنار هم موجب شد که بعد تربیتی عاشورا برای جامعه حذف نشود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید اینکه خاصیت دشمن، دشمنی است و هیچ‌گاه از خباثت خود دست برنمی‌دارد، یادآور شد: باید به این موضوع دقت کرد که اگر امسال موضوع کرونا و سلامت مردم در میان نبود و یا مجالس را تعطیل می‌کردیم باز دشمنان برای تحریف عاشورا و فرهنگ عاشورا به دنبال بهانه‌های دیگر بودند چرا که اصل کار آنها تحریف است و با عنصر توهم اذهان مردم را تسخیر می‌کنند تا به اهداف خود دست یابند بنابراین باید دقت کرد و نباید تحت تاثیر آنها قرار گرفت و تسلیم شد.

وی بهترین نذورات در این ایام را کمک مومنانه دانست و خاطر نشان کرد: نباید وقف و نذر اطعام در مجالس عزاداری را به طور مطلق رد کرد و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کرد ضمن اینکه اگر مردم نذر معین شده دارند باید به آن عمل کنند اما اگر نذورات مطلق هستند می‌توانند در قالب کمک‌ها مومنانه انجام دهند و از نیازمندان حمایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار