زمینه تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم شود

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با تاکید براستفاده از ظرفیت‌های بندر بوشهر برای تقویت بنیان‌های اقتصادی خواستار فراهم شدن زمینه تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر شد.
کد خبر: ۹۲۷۰۱۴۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

زمینه تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، در مراسم آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان بوشهر توجه به اشتغال و معیشت مردم را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم در حوزه سرمایه‌گذاری، اشتغال، طرح‌های اقتصادی و معیشتی است که باید از این توانمندی‌ها بهره جست.

وی وضعیت اشتغال جوانان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی در استان بوشهر و برخورداری شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم از این منابع باید موضوع اشتغال جوانان که یکی از مطالبات مهم مردم است در اولویت قرار بگیرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با تاکید بر در اولویت قرار گرفتن اشتغال جوانان افزود: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و معیشتی باید مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه تصمیم‌سازان و مجریان باشد.

جمیری با اشاره به اینکه بنادر استان بوشهر نیاز به ارتقاء و توسعه دارند خاطرنشان کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از طرح لایروبی بندر بوشهر و پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزار تنی بودیم نباید به این سطح در تردد کشتی‌ها بسنده کرد و در اینجا متوقف شد.

وی با بیان اینکه طولانی شدن اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تجهیر بندر‌‎ بوشهر به ضرر مردم است گفت: در تحقق چنین امور زیرساختی باید شاهد جدیت و تسریع مجریان باشیم و در این راستا باید با تقویت بنیان‌های اقتصادی استان، شرایط تردد و پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزارتنی در بندر‌بوشهر فراهم شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر افزود: ارتقاء بندر بوشهر سبب کم‌شدن بار ترافیک تخلیه و بارگیری کالا در سایر بنادر کشور شده با روان شدن واردات و صادرات و کاهش هزینه تمام شده شاهد افزایش سرمایه‌گذاری و در نتیجه تقویت معیشت مردم و اقتصاد ملی خواهیم بود.

جمیری با اشاره به اینکه آنچه تاکنون محقق شده قابل تقدیر است خاطرنشان کرد: توانمندی‌های فراوانی در استان بوشهر وجود دارد که قطعاً در سطح کشور بی‌نظیر است و بیش از ۵۰ درصد این ظرفیت‌ها هم اکنون معطل مانده که با مدیریت جهادی نتایج بهتری می‌توان در استان بوشهر ایجاد کرد.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار