مدیرکل صمت خراسان رضوی:

جذب سرمایه گذار برای خلیل آباد ضروری است

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، با بیان اینکه اولویت اول منطقه خلیل آباد در حوزه صنایع کشاورزی است و باید سرمایه گذار به سمت صنایع کم تکرار مثل صنایع کشاورزی سوق دهیم، گفت: جذب سرمایه گذاری برای شهرستان خلیل آباد یک ضرورت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۹۴۷۷
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
به گزارش خبرنگار بسیج از خراسان رضوی، مس فروش،  پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه رفع موانع تولید خلیل آباد که در فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: منابع کوچک و متفرقه فراوانی در شهرستان خلیل آباد وجود دارد و وظیفه ما مسئولان است که این منابع کوچک و متفرقه را در کنار یکدیگر قرار دهیم و صاحبان منابع باید بدانند که اگر این منابع به صورت مجتمع باشد قطعاً از متفرقه بودن تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های موجود در دولت و مجلس باید برای سرمایه گذار و صاحبان منابع کوچک ارائه شود، خاطرنشان کرد: اولویت اول منطقه در حوزه کشاورزی است و باید در حوزه صمت اگر سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری دارد به سمت صنایع کم تکرار مثل صنایع کشاورزی سوق دهیم.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: اولویت یک ما در اداره صمت و همچنین فرمانداری باید حرکت به سمت صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در شهرستان خلیل آباد باشد مگر اینکه خلأ در شهرستان در حوزه دیگر وجود داشته باشد و امکان راه اندازی آن فراهم‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت وظایفی داریم که این وظایف بار‌ها تبین شده است، اذعان کرد: سطح عمومی قیمت‌ها در خلیل آباد نسبت به متوسط استان متناسب‌تر است و این نکته بسیار مطلوبی محسوب می‌شود.

مس فروش با اشاره به اینکه در حوزه نان باید حساسیت جدی داشته باشیم و اگر در بحث کیفیت نان و آرد مشکلی وجود دارد باید برطرف شود، عنوان کرد: معاون بازرگانی اداره کل صمت خراسان رضوی هفته آینده به شهرستان خواهد آمد تا مشکل آرد و نان و مشکلات اصناف این شهرستان را مورد بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه خلیل آباد صنعت ضعیفی دارد و صنعت، معدن و تجارت باید در این عرصه بیشتر تلاش کند، تشریح کرد: جذب سرمایه گذاری برای شهرستان خلیل آباد یک ضرورت محسوب می‌شود.

۱۵ تفاهم نامه سرمایه گذاری با حجم سرمایه ۲۴۰ میلیارد تومان امضاء شده است

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در این نشست با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد قریب ۱۸۰۰ واحد صنفی دارد که به همین میزان اشتغال مستقیم در شهرستان ایجاد کرده است، اظهار داشت: ۷ اتحادیه صنفی، ۲۳ واحد صنعتی با اشتغال ۴ هزار نفر و ۷ معدن با اشتغال ۱۰۰ نفر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در ایام کرونا بازار و اصناف به خوبی حمایت کرد، افزود: ۸ مجوز تاسیس با سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد ۳۲۳ میلیون تومان و اشتغال ایجادی ۱۴۹ نفر توسط اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در حوزه مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی انجام شده است.

فرماندار خلیل آباد ادامه داد: ۱ پروانه سرمایه گذاری با اعتبار یک میلیارد و ۹۷ میلیون تومان با اشتغال ۱۲ نفر، ۱۱۹ مجوز در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی با سرمایه نسبی ۱۲ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۷ نفر و ۲ مورد پروانه اقامتگاه بومگری نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۵ واحد سورت و بسته بندی در سطح شهرستان در حوزه کشاورزی داریم، خاطرنشان کرد: ۱۵ تفاهم نامه سرمایه گذاری با حجم سرمایه ۲۴۰ میلیارد تومان و اشتغال پیش بینی ۵۸۱ نفر در راستای توسعه مثلث اقتصادی فرهنگی امضاء شده که تا پایان سال ۹۸ بالغ بر ۱۴۸ نفر اشتغال بر اساس گزارش معین‌های اقتصادی در سطح شهرستان عملیاتی شده است.

قاسم پور با اشاره به اینکه ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات برای ۲۹۰ طرح اشتغال ایجادی ۴۷۳ نفر تا به امروز در بانک‌ها پرداخت شده است، تصریح کرد: سهیمه شهرستان در سال گذشته ۹ میلیارد تومان بود، ولی تا به امروز ۱۸ میلیارد تومان پرداخت شده که سهم صنعت و معدن ۴۳ طرح با ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه آرد مورد نیاز نانوایی‌های شهرستان خلیل آباد تنها از کارخانه آرد کاشمر تامین می‌شود که این دست نانوایی‌ها را بسته است، اذعان کرد: تقاضا داریم که تدابیری اندیشیده شود تا نانوا‌ها بتوانند آرد خود را هم از کارخانه‌های گناباد و تربت حیدریه تهیه کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار