مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عجب شیر در گفت و گو با بسیج:

سلامت مردم نکته کلیدی عزاداری ها/ سوگواری امام حسین(ع) تسبیح است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عجب شیر سلامت مردم را نکته کلیدی عزاداری ها عنوان و تاکید کرد: عزاداران حسینی با رعایت اصول بهداشتی ثابت خواهند کرد که در جامعه قانونمندترین افراد هستند.
کد خبر: ۹۲۶۸۴۶۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴

حجت الاسلام علی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: جلسه عزاداری احیای مکتب اسلام است و شرکت در مجالس سوگواری و نفس کشیدن در جلسه عزاداری تسبیح است، بنابراین توجه به سلامت مردم در چنین جلسه ای خود اهمیت ویژه ای دارد.

وی اضافه کرد: این مجالس، محل حضور و محفل انس و جایگاه مورد علاقه فرشتگان مقرب است و اشک چشم ها نوعی معراج است و جلسه عزاداری مانند بارگاه(قبه) امام حسین علیه السلام است و در تاثیر اجابت بسان حرم و آستانه سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام رشیدی با اشاره به اهمیت مجالس عزای امام حسین(ع) اظهارداشت: رضاخان روضه خوانی را منع کرده بود، یکی از اطرافیان حاج شیخ عبدالکریم حائری به ایشان عرض کرد، چیزی نیست روضه خوانی یک عمل مستحب است که پهلوی آن را منع کرد، حاج شیخ فرمود: بله مستحبی است که هزار واجب درآن است، خدا می داند که چقدر احکام واجب و چه حالات و حکمت هایی از سیدالشهدا و دیگر معصومین(ع) در مقدمه روضه نقل می شود که سبب تقویت دین مردم می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار