خبرهای داغ:
جانشین فرمانده ناحیه سمیرم:

خبرنگاران در آرامش فضای روانی جامعه نقش کلیدی دارند

سرهنگ دوم مالک صالحی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سمیرم گفت: خبرنگاران می توانند نقش مهمی را در آرامش فضای روانی جامعه برعهده بگیرند وبا پوشش خبری درست واصولی از بسیاری از التهابات وفضا سازی های مورد نظر دشمن جلوگیری کنند
کد خبر: ۹۲۶۶۶۳۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج از سمیرم ،سرهنگ دوم مالک صالحی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سمیرم ، در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان، با اشاره به اهمیت خودشناسی در خبرنگاری و حرفه خبر تصریح کرد: این که یک خبرنگار به خوبی وظایف خود را بشناسد و درک کند بسیار حائز اهمیت است.

صالحی در ادامه باشاره به اهمیت خبر و خبرنگار از صدر اسلام تا کنون افزود: اهمیت این موضوع جایی مشخص می‌شود که حضرت علی(ع) به مالک اشتر میفرماید ای مالک در فرمانداری خود افرادی صالح و صادق را بگمار که اخبار و اطلاعات سطح جامعه را درست و به موقع به تو برسانند.

وی افزودخبرنگاران می توانند نقش مهمی را در آرامش فضای روانی جامعه برعهده بگیرند وبا پوشش خبری درست واصولی از بسیاری از التهابات وفضا سازی های مورد نظر دشمن جلوگیری کنند. اگر خبرنگاران نباشند در تصمیمات کلان کشور خلل ایجاد و حتی اگر خبری کذب و نا درست باشد قطعا مسئول آن حوزه تصمیم اشتباهی می‌گیرد.

صالحی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به هدف اصلی یک خبرنگار خاطر نشان کرد: اگر اهداف یک خبرنگار الهی نباشد و با خدا معامله نکند باخته است.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سمیرم قدرت یک خبرنگار را بیشتر از یک رئیس جمهور دانست و افزود: خبرنگار در مقابل شغلی که انتخاب کرده است مسئول است و باید آن را به درستی انجام دهد.

وی از قدرت رسانه ای خبرنگاران نیز صحبت به میان آورد و متذکر شد: یک خبرنگار با خبر خود می‌تواند یک کشور را به هم بریزد و توانایی آرام سازی یک کشور متشنج را نیز داردکه نمونه بارز آن را در موضوع اغتشاشات ناشی از گران شدن بنزین مشاهده کردیم که با حضور خبرنگاران و تهیه اخبار از واقعیت ماجرا مردم خود را کنار گرفتند.

سرهنگ صالحی در بخش پایانی صحبت های خود از اهمیت اخلاق حرفه ای خبرنگاری صحبت به میان آورد و افزود: خبرنگار باید صبور باشد و با لحن لین حرف بزند و اخبار را کامل به جامعه برساند و آن را کم و زیاد نکند.

در پایان این جلسه از زحمات خبرنگاران شهرستان تقدیر و تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار