خبرهای داغ:

۴۰ زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان‌شرقی آزاد شدند

طی آیینی همزمان با عید غدیرخم، بیش از ۴۰ زندانی جرائم غیر عمد آذربایجان‌شرقی از زندان‌های استان آزاد شدند.
کد خبر: ۹۲۶۴۹۵۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت عید غدیرخم، ۶۲ زندانی جرایم غیرعمد استان آزاد خواهند شد که با عنایت الهی، ۴۰ نفر از این زندانیان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

تقی‌پور با بیان این‌که ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد نیز طی روز‌های آتی به مناسبت این عید بزرگ، آزاد خواهند شد، افزود: یک نفر از این زندانیان، زن بوده و مابقی زندانی مرد هستند؛ همچنین اکثرا زندانیان آزاد شده نیز از زندان تبریز بوده و از بیشتر زندان‌های استان مثل زندان‌های مراغه، مرند، سراب، میانه و … نیز زندانی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه مجموع پرداختی ستاد دیه به عنوان کمک ویژه برای آزادی این زندانیان، برابر با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود،گفت: این پرداختی‌ها با مشارکت بنیاد مستضعفان، ستاد دیه کشور و سازمان زندان‌ها انجام شد.

تقی پور با بیان این‌که در حال حاضر ۳۸۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان داریم که بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی دارند، گفت: چنانچه بتوانیم ۱۲ میلیارد تومان از طریق کمک خیران جمع‌آوری کنیم، مابقی بدهی نیز توسط دادخواست اعسار، کمک ستاد دیه و… تامین شده و مقدمات آزادی این زندانیان نیز فراهم می‌شود.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون ۱۲۷ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: طرح هر هیئت، آزادی یک زندانی نیز در ایام محرم، برای دومین سال متوالی توسط هیئت‌های عزاداری حسینی در استان اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار