خبرهای داغ:

سنت ایجاد وقف جدید در مردم بسطام زنده و جاری است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام گفت: سنت ایجاد وقف جدید در مردم متدین و دیندار بخش بسطام زنده و جاری است.
کد خبر: ۹۲۶۴۷۸۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی اظهار کرد: دهمین وقف جدید در سال ۹۹ در بسطام انجام و در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شد.
وی افزود: واقف خیراندیش حاج محمدعلی عابدی شش‌دانگ یک باب منزل مسکونی به متراژ ۲۱۳.۵ مترمربع واقع در روستای نمدمال را وقف کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام تصریح کرد: این واقف نیک‌اندیش در متن وقف نامه نیت خود را ترویج معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) تعیین کرده است و با تعیین سرفصل‌هایی، اجرای نیت را بر اساس این سرفصل‌ها اولویت‌بندی کرده است.
وی عنوان کرد: بر اساس نظر واقف لازم است درآمد این موقوفه ابتدا صرف برگزاری جلسات معارفی دینی، بعدازآن جهت دعوت از روحانیون دارای تخصص تبلیغ کودک و نوجوان در روستای نمدمال، و همچنین پرداخت حق‌الزحمه روحانی مبلغ اعزامی به روستای نمدمال در مناسبت‌های تبلیغی گردد.
بخشی گفت: اولویت‌های بعدی که واقف در متن وقف نامه قید کرده برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن، ازدواج جوانان و کمک به فقرا و نیازمندان است.
وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این موقوفه ۱ میلیارد رالو است و همان‌گونه که قبلاً عرض شد به‌عنوان دهمین موقوفه جدید بخش بسطام در سال ۱۳۹۹ در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها