مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی:

نقش خبرنگاران در شکل گیری افکار عمومی حایز اهمیت است/ سلامت روحی و روانی ایثارگران اولویت بنیاد شهید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با گرامیداشت روز خبرنگار، نقش خبرنگاران را در شکل گیری افکار عمومی حایز اهمیت خواند.
کد خبر: ۹۲۶۴۱۳۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عباس پورحسن در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران امروز جایگاه و نقش مهمی در تحولات اجتماعی و سیاسی دارند و با نگاه به 40 سال گذشته نفش آن ها در اطلاع رسانی دقیق و سریع و روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه مهم و حیاتی است.

وی با بیان اینکه خبرنگار جریان ساز جامعه است، اظهارداشت: خبرنگار ضمن بیان واقعیت ها و مشکلات باید امیدآفرین نیز باشد تا ضمن آگاهی بخشی، روشنگری نیز کنند.

مدیرکل بنیاد شهید استان توجه به سلامت روحی و روانی ایثارگران را از اولویت های کاری عنوان و اظهارداشت: تلاش داریم در کنار وظیفه مهمی که در ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت داریم به سلامت جامعه هدف خود توجه ویژه داشته باشیم.

حسن پور در ادامه به جامعه هدف بنیاد شهید استان اشاره و بیان کرد: در17 شهرستان بنیاد شهید اداره شهرستانی برای رسیدگی به جامعه هدف بوده و در استان 9هزار و 839 شهید، دوهزار و 3750 جانباز و یکهزار و 906 آزاده داریم.

وی با تاکید به اینکه ۹۹ و نیم درصد از ایثارگران استان از ما فقط انتظار احترام و تکریم دارند، چهار و ۳۳ صدم درصد شهدای کشور، چهار و پنج صدم درصد جانبازان کشور، چهار و ۴۰ صدم درصد آزادگان  کشور را متعلق به آذربایجان‌شرقی عنوان کرد.

حسن پور اداره کل بنیاد شهید استان را به مثابه یک دولت خواند و گفت: اداره کل بخش‌های گوناگونی چون آموزش، بهداشت، ورزشی، حقوقی بوده و  دارای معاونت‌های بهداشت و درمان، تعاون و امور اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و توسعه مدیریت و منابع انسانی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در حوزه بهداشت و درمان برای جامعه هدف، تشکیل شورای مشورتی سلامت، توزیع بیش از سه هزار و ۸۰۰ بسته بهداشتی برای جانبازان، تحویل ۶۴۲ بسته به جامعه هدف، توزیع ۱۱ هزار بسته ماسک برای جانبازان، توزیع بیش از دو هزار و ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع ۱۰۰ عدد لباس کادر بیمارستانی از جمله عملکرد این مجموعه طی پنج ماه گذشته برشمرد.
پورحسن برقراری ۹ هزار و ۴۴۳ ارتباط تلفنی و سه هزار و ۸۱۵ دیدار، اعطای بیش از ۱۰۰ مورد تسهیلات وام قرض الحسنه پنج و هفت میلیونی، اعطای ۴۰ میلیارد ریال وام از بانک دی و بیش از ۵۰ میلیارد ریال از بانک‌های عامل به جامعه هدف از دیگر اقدامات بنیاد شهید استان نام برد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار