خبرهای داغ:

جشن میلادامام هادی(ع)وعیدسعیدغدیرخم در یگان امنیت برگزار شد

حجت الاسلام موسوی:روز غدیر روزتاسیس یک اصل بزرگ،بنیان دین واصل امامت است،هرکسی که این اصل راقدر نداندظهور رانمیفهمد ومعنی انتظار را متوجه نخواهد شد.
کد خبر: ۹۲۶۳۶۱۱
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی وتبلیغات لشکر14امام حسین علیه السلام جشن میلاد امام هادی علیه السلام وعیدسعیدغدیرخم دریگان امنیت برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام موسوی ضمن تبریک به مناسبت عیدبزرگ شیعیان (عیدغدیر) این روز را سفارش بزرگ ازطرف پیامبر نامیدوبه موضوع اصل تاریخی این عید پرداخت وگفت: روز غدیر روزتاسیس یک اصل بزرگ،بنیان دین واصل امامت است،هرکسی که این اصل راقدر نداندظهور رانمیفهمد ومطمئنا معنی انتظار را متوجه نخواهد شد،چیزی به نام علوی بودن،مهدوی بودن در پرونده اعمالش ثبت نخواهد شد.

ایشان باتوجه به بزرگداشت این روز فرخنده ادامه داد: روز غدیر یک روز نیست یک تاریخ است،یک سرزمین کوچک به نام غدیر نیست کل زمین است،مرز جغرافیایی یا زمینی نداردواینطور نیست که بگوییم روزی آمده و رفته وتمام شده است خیر این یک اصلی است که جاری است تا موقع ظهور وزنده وپابرجاست.

این سخنران باتوجه به اینکه این واقعه را همه کس همه جا باید بازگو کنند افزود: بازگو کردن غدیر1.تثبیت قلب است 2.پیروی از اصلی بنام امامت است 3.عبرت بزرگ است که با وجود بهترینخلق عالم آمده وعنوان میکند که :هرکس من مولای او هستم پس علی مولای اوست.

حجت الاسلام موسوی اشاره ای هم به آماده کردن مردم توسط پیامبر به واقعه غدیرقبل از واقعه داشت واظهار کرد: معرفی حضرت علی خیلی قبل تر از واقعه غدیر هم اتفاق افتاده: 1.در حدیث منزلت هارون من موسی 2. بصورت عملی در غزوات که پیامبر جانشینی برای خود قرار میدهد،این سیر ذهنی وآمادگی ازقبل برای مردم اتفاق افتاده بود اما مردم کمتر از دو ماه بعداز رحلت پیامبر همه اوضاع را عوض کردند،این یک عبرت تاریخی است که نباید بگذاریم دوباره اتفاقاتی مشابه این رخ دهد.

درپایان این مراسم مداح اهل بیت کربلایی ابراهیمی به مولودی خوانی در مدح امام علی النقی علیه السلام وعید غدیر پرداخت.

این مراسم با رعایت کامل نکات بهداشتی در فضای باز برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار