عضو هیئت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با بسیج:

مدیریت های سیاسی دولت، کارشناسانه نیست/ عدم نظارت بر وضعیت گرانی کالاهای اساسی

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دولت اول باید در بخش نظارتی خود ورود پیدا کند،گفت: متاسفانه بنا بر اعتراف تلخ رئیس جمهور عمده گرانی ها از طرف شرکت های دولتی در حال انجام است و در واقع گران فروش خود دولت است و ابتدا دولت باید مسئله گران فروشی را از خود شروع کند.
کد خبر: ۹۲۶۲۱۶۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس در گفتگو با با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به گرانی های افسار گسیخته در برخی از کالاها گفت: دولت متاسفانه در گرانی های اخیر بازار را به حال خود رها کرده است و یکی از علت های آن این است که در این شرایط سخت چندین ماه است که وزارت صمت رها شده است.

وی افزود: متاسفانه آقای رئیس جمهور به دنبال حاشیه سازی است چراکه ایشان به خوبی آگاه است که وزارت صمت امروز یک وزارتخانه است و وزارت بازرگانی وجود ندارد اما ایشان اصرار به دو وزارتخانه دارد و قانون رئیس جمهور را ملزم به این کرده که سروقت وزیر را معرفی کند اما ایشان در مقابل قانون گردن کشی می کند و این موضوع بسیار عجیبی است.

سلیمی با بیان اینکه دولت اول باید در بخش نظارتی خود ورود پیدا کند،گفت: متاسفانه بنا بر اعتراف تلخ رئیس جمهور عمده گرانی ها از طرف شرکت های دولتی در حال انجام است و در واقع گران فروش خود دولت است و ابتدا دولت باید مسئله گران فروشی را از خود شروع کند.

وی با اشاره به حفظ وحدت و یکپارچگی در این شرایط کشور بیان کرد: برخی از دولت مردان به تورم موجود در کشور دامن می زنند و با اظهارنظرهای نسنجیده همچون آقای جهانگیری بر این دامن می زنند که ایشان گفتند مسائل پشت پرده ای وجود دارد که اگر بازگو کنیم چه می شود! این نشان دهنده این است که دولتمردان باید پخته تر و دقیق تر و سنجیده سخن بگویند چراکه این مواضع نسنجیده واقعا در این شرایط شگفت آور است که بی سابقه بوده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به جهت اینکه سازمان تعزیرات زیرمجموعه دولت است باید حوزه نظارتی بسیار فعال تر و دقیق تر عمل کند

وی با اشاره به اینکه متاسفانه دولت همه تقصیرات را بر سر تحریم ها و بدشانسی گذاشته که تعجب آور است،گفت:  شخص آقای رئیس جمهور در گذشته اعتقاد داشتند ۸۰ درصد مشکلات بر سر بی تدبیری ها و مدیریت ها است اما امروز مقصر مشکلات را تحریم ها می داند و خوب است آقای رئیس جمهور یک بار دیگر به اظهار نظرات خود یک بازخوانی داشته باشد و بداند چه صحبت هایی داشته است.

سلیمی افزود: اگر تحریم ها امروز مقصر مشکلات کشور هستند پس آن زمان صحبت های ایشان فریبکاری بوده و اگر مدیریت ها مشکل دارند پس چرا امروز تحریم ها را مانع اصلی می داند و مهر سکوت بر لب گرفته اند.

وی با اشاره دیگر علل مشکلات و گرانی ها بیان کرد: مدیریت های سیاسی در کشور که بر اساس کارشناسی نیست یکی دیگر از علل به وجود آمدن مشکلات است و دولت به جای اینکه افراد متخصص، کار بلد و توانمند را به کارگیری کند از افراد سیاسی، ناکارآمد و پیر استفاده می کند 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:امروز که تعدادی از نمایندگان دوره دهم که بازنشسته بودند در دولت به کارگیری شدند و اخبار عجیبی در این خصوص به ما می رسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت اگر واقعا و عملیاتی به سراغ مدیریت های توانمند بیاید قطعا مشکلات به خوبی قابل حل است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات