خبرهای داغ:
توسط دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی؛

برنامه‌های دهه امامت و ولایت در آذربایجان شرقی اعلام شد

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی برنامه‌های دهه امامت و ولایت را در استان تشریح کرد.
کد خبر: ۹۲۶۱۳۶۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن کاملی فر واقعه غدیر را موجب وحدت مسلمانان خواند و تاکید کرد: اگر واقعه غدیر به خوبی تبیین می شد جهان اسلام این همه دچار مشکل و اختلافات نبود همچنان که اگر غدیر مورد غفلت واقع نمی شد عاشورا اتفاق نمی افتاد.

وی اضافه کرد: همه وظیفه دارند غبار غربت را از چهره غدیر با تبیین فرهنگ و اهداف آن بزدایند چراکه در تاریخ اسلام رویدادی مانند آن مهم نیست، رویدادی که دین با آن کامل و نعمت تمام شده و موجب خشنودی خدا و ناامیدی دشمنان شده است.

حجت الاسلام کالی فر در ادامه با اشاره به اهمیت اطعام غدیری در روز غدیر خم از اجرای طرح هر خانه یک غذا برای اطعام نیازمندان خبر داد و افزود: مردم با پخت و اهدای آن به نیازمندان می توانند در این طرح مشارکت کنند.

وی، راه اندازی پویش‌های مردمی در فضای مجازی، برگزاری مسابقه و دلنوشته غدیر، برپایی کارگاه‌های عمومی و تخصصی غدیرشناسی، ترویج حفظ خطبه غدیر از طریق مسابقه، تجلیل از سادات شهید و مدافعان حرم، تجلیل از خادمان و برگزای همایش ویژه پیرغلامان علوی، برگزاری مسابقه کتابخوانی و نامگذاری طرح‌های مهم شهرداری به نام امیرالمومنین و غدیر از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت امسال  برشمرد.

حجت الاسلام کاملی فر هدف اصلی بنیاد غدیر را تبلیغ رویداد غدیرخم و توجه دادن افکار به ضرورت نهادینه شدن این فرهنگ در جوامع اسلامی عنوان و تاکید کرد: غدیر را باید به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم تا مانند عاشورا و اربعین مردمی و ماندگار شود.

وی خاطرنشان کرد: تجلی غدیر ولایت فقیه است و غدیر تلاش در جهت وحدت مسلمین است چرا که می‌تواند محور وحدت باشد و شبهاتی را که در مورد شیعه مطرح می‌کنند را برطرف سازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار