دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی:

واقعه غدیر رسالت حیاتی پیامبر(ص) و سند حقانیت شیعه است

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی با اشاره به آیه 67 سوره مائده در خصوص موضوع غدیر، اظهارداشت: این آیه ماموریت بسیار مهم و رسالت حیاتی پیامبر اسلام را بیان می کند و آن تبیین و تبلیغ امامت علی(ع) است.
کد خبر: ۹۲۶۱۲۸۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن کاملی فر در جمع خبرنگاران افزود: پس از اعلان این آیه از سوی جبرئیل به پیامبر(ص) ایشان خطبه غدیر را در آخرین حج خود بیان و در آن اعلام کردند که هرکس که من سرپرست او هستم پس از من علی(ع) و فرزندان وی سرپرست مردم تا قیامت خواهند بود.

وی با تاکید به اینکه غدیر سند حقانیت شیع است، گفت: هیچ بیعتی مانند بیعت غدیر شفاف و صریح نیست و همه شیعیان ماموریت دارند آن را تا قیامت به یکدیگر و آیندگان تبیین کرده و انتقال دهند.

حجت الاسلام کاملی فر با بیان اینکه فرهنگ غدیر باید به فرهنگ عمومی و مردمی تبدیل شود، از اهالی رسانه خواست تا نسبت به انعکاس و انتقال محتواهای لازم در این خصوص اهتمام ویژه در راستای ترویج این فرهنگ غنی و شناساندن آن در جامعه داشته باشند.

وی واقعه غدیر را موجب وحدت مسلمانان خواند و تاکید کرد: اگر واقعه غدیر به خوبی تبیین می شد جهان اسلام این همه دچار مشکل و اختلافات نبود همچنان که اگر غدیر مورد غفلت واقع نمی شد عاشورا اتفاق نمی افتاد.

حجت الاسلام کاملی فر اضافه کرد: همه وظیفه دارند غبار غربت را از چهره غدیر با تبیین فرهنگ و اهداف آن بزدایند چراکه در تاریخ اسلام رویدادی مانند آن مهم نیست، رویدادی که دین با آن کامل و نعمت تمام شده و موجب خشنودی خدا و ناامیدی دشمنان شده است.

وی با اشاره به مجموعه الغدیر و اسامی علمای سنی آمده در آن مبنی بر روایت رویداد مهم غدیر، ادامه داد: هیچ عیدی نیست که جز درباره غدیر از آن به عنوان عیدالله اکبر یاد شده و آداب و اعمالی برای آن مطرح شود.

حجت الاسلام کاملی فر فلسفه ولایت را تداوم بخش غدیر دانست و تاکید کرد: اساس حکومت اسلامی بر پایه ولایت است که ادامه دهنده ولایت علی(ع) و امامان بوده و امروز انقلاب اسلامی به برکت حکومت غدیری علوی است که به الگوی اقتدار همه مسلمانان جهان تبدیل شده است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره اجمالی به تاسیس بنیاد غدیر در کشور و استان ها، به تشریح برنامه های دهه ولایت و امامت پرداخت و گفت: برنامه های محوری در این دهه برگزار خواهد شد ولی با توجه به اوضاع کرونایی برنامه ها طبق دستورالعمل بهداشتی و در فضای مجازی خواهند بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار