نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در گفت‌وگو با «بسیج»:

تعلق ارز به کالاهای لوکس و غیرضروری هیچ گونه توجیهی ندارد

آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره معضل گرانی های افسار گسیخته گفت: ارز باید برای کالاهای اساسی مردم تعلق گیرد و کالاهایی که با سفره مردم ارتباط مستقیم دارند از اولویت جدی برخوردار هستند
کد خبر: ۹۲۶۱۰۷۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به معضل گرانی های افسار گسیخته گفت:متاسفانه امروز گرانی های افسارگسیخته به یک معضل جدی تبدیل شده اند و متاسفانه دستگاه های اجرایی چون وزارت صمت پیگیر این مسئله نیستند.

وی افزود: وزارت صمت که متولی قیمت ها و کالاها می باشد امروز وزیر ندارد و عملا حمایت از مصرف کننده و تولید کننده وجود ندارد و دولت هم فعلا تصمیمی برای معرفی وزیر ندارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اظهار داشت: توقع بر این است که دولت در سریعترین زمان ممکن وزیر پیشنهادی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند چراکه وزارت صمت یک مرکز تاثیرگذار با معیشت مردم و تولید کشور است و باید دولت در این خصوص توجه بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به ماه های پایانی دولت دوازدهم باید هرچه سریعتر تکلیف وزیر صمت مشخص شود چراکه وزارت ضمن به دلیل نداشتن وزیر در سردرگمی به سر می برد.

آصفری با بیان اینکه متاسفانه امروز به دلیل نبود نظارت در بازار و عرضه محصولات شاهد گرانی ها و قیمت های لحظه ای هستیم،گفت: این موضوع سبب شده قیمت ها بدون هیچ گونه منطق و توجیهی افزایش پیدا می کنند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید در خصوص بررسی سیاست های کلان در حوزه اقتصاد تدبیرهای دقیق تری داشته باشد،افزود: دولت حداقل برای کالاهای اساسی که نیازهای اصلی مردم محسوب می شوند برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: اگر قرار است ارزی در اختیار کالاها قرار گیرد این ارز باید برای کالاهای اساسی مردم تعلق گیرد و کالاهایی که با سفره مردم ارتباط مستقیم دارند از اولویت جدی برخوردار هستند و هیچ گونه توجیهی برای تعلق ارز به کالاهای لوکس و غیرضروری در این شرایط وجود ندارد.

وی با تشریح برنامه های مجلس برای کنترل بهبود معیشت مردم بیان کرد: مجلس شورای اسلامی با ورود جدی کمیسیون های تخصصی حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را اولویت اصلی خود می داند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

آصفری افزود: تقویت بعد نظارتی مجلس یکی دیگر از اولویت های مهم است که اگر این به طور جدی دنبال شود آزرده خاطری مردم از گرانی ها تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در اختیار قرار دادن کارت معیشت یکی از برنامه های مجلس برای حل مشکلات معیشتی مردم است که این طرح به شکل یک فوریتی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است تا همه مردم و به ویژه اقشار ضعیف جامعه از کارت معیشت استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات