فرمانده سپاه چابهار در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج مطرح کرد:

عملیات مرصاد چشم منافقین را کور کرد

فرمانده سپاه چابهار، ضمن گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد گفت:عملیات مرصاد یکی از شگفتی‌های سال پایانی جنگ بود.
کد خبر: ۹۲۶۰۶۰۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
سرهنگ پوراحمدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: سازمان مجاهدین خلق (منافقین) پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ از سوی جمهوری اسلامی ایران، به پشتوانه رژیم بعثی صدام اقدام به اجرای عملیاتی با عنوان «فروغ جاویدان» کردند که تهران را طی ۳ روز تسخیر کنند، اما در تنگه چهارزبر با مقاومتی بی‌سابقه مواجه شده و در کمین رزمندگان اسلام گیر افتادند و دچار شکست سنگینی شدند.

وی در ادامه بیان داشت: در آن زمان منافقین در تحلیل‌های درون گروهی خود، امکان قبول آتش بس از سوی ایران را غیر ممکن می‌دانستند و به صراحت ادعا می‌کردند که جمهوری اسلامی فقط زمانی به صلح رضایت خواهد داد که از جنبه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی به بن بست کامل رسیده باشد و تحت چنین شرایطی سقوط رژیم حتمی و در نتیجه قدرت حکومتی به سازمان منتقل خواهد شد؛ بنابراین فرصت پیش آمده را زمان مناسبی برای دستیابی به اهداف پلید خود پنداشتند.

فرمانده سپاه چابهار در ادامه افزود: مسعود رجوی سرکرده سازمان منافقین به عناصر فریب خورده این گروهک چنین گفته بود: «نیرو‌های ایرانی به خاطر حمله‌های بی امان عراق از هم پاشیده و جبهه‌ها خالی است، در داخل هم دولت اقتداری ندارد، چون قطعنامه را قبول کرده. مطمئن باشید به کرمانشاه که برسیم، همه مردم ایران پشتیبان ما خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: قبل از این، اطلاعاتی به دست آمده بود که رژیم عراق در صدد است، در مرحله جدید جنگ با استفاده از عناصر ضد انقلاب دست به یکسری عملیات بزند، از آنجا که عراق به خاطر پذیرش قطعنامه، بهانه‌ای برای تجاوز جدید به ایران، نداشت، با حمایت و پشتیبانی تسلیحاتی، لجستیکی و هوایی از منافقین، نیرو‌های خود را از انجام دخالت مستقیم در ورود به ایران بر حذر داشت. به همین منظور، ابتدا برای کاستن از حجم نیرو‌های خودی در غرب، اقدام به تک وسیعی در خرمشهر نمود و سپس با هجوم و آتش در منطقه سر پل ذهاب و صالح آباد، این مناطق را به تصرف در آورد و راه ورود منافقین را هموار کرد. عراق همچنین، پس از ورود منافقین، به منظور پشتیبانی در چند نوبت، اقدام به بمباران هوایی خطوط و نیرو‌های ایرانی کرد و هلیکوپتر‌های نیروبر عراق نیز، طی این مدت به طور مرتب به پشتیبانی منافقین مشغول شوند.

سرهنگ پوراحمدیان در ادامه گفت: در این عملیات، تعداد زیادی از نیرو‌های منافقین به هلاکت رسیدند و شمار زیادی نیز زخمی شدند که در میان کشته شدگان و اسراء تعداد زیادی از کادر‌های سازمان و فرماندهان تیپ‌ها دیده می‌شدند. بدین ترتیب، منافقین پس از تحمل یک شکست استراتژیک در پشت تنگه «مرصاد» روز جمعه ۷ مرداد ۱۳۶۷ رسما اعلام کردند که از شهر‌های "اسلام آباد" و "کرند" عقب نشینی کرده اند.

وی در ادامه بیان داشت: گروهک منافقین در سال‌های اخیر برای نشان دادن وفاداری خود به صهیونیسم جهانی در فضای مجازی، شبانه روز و با ترفند‌های مختلف، با شایعه پراکنی علیه اسلام و انقلاب و مردم، همواره سعی در براندازی و برهم زدن وحدت و امنیت ملت ایران دارند و در تلاشند با دروغ و نفرت پراکنی، امنیت و وحدت کشور را به دست خود جوانان به هم بریزند و آرزو دارند مدل سوریه سازی را در ایران پیاده کنند و ایران سرافراز را مثل سوریه به نابودی بکشانند.

فرمانده سپاه چابهار در پایان با بیان اینکه ملت ایران تحت رهبری امام خامنه‌ای با هر دین و مذهب و قومیت تجربه‌های گران بهایی از مقابله با مکر‌های شیاطین دارد گفت:: ملت ایران خوب میداند راه فائق آمدن بر تمام مشکلات کشور، حفظ وحدت و انسجام ملی و زیر بیرق جمهوری اسلامی و ولایت جمع شدن و متفرق نشدن است و همواره در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشمندانه عمل کرده اند و تو دهنی‌های پیاپی به دشمنان زده اند و ان شاءالله تا ریشه کنی خائنان داخلی و مستکبرین خارجی دست از مقاومت نمی‌کشند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار