ایستادگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن از کارکردهای نماز جمعه است

امام جمعه بندر دیر گفت: یکی از کارکردهای نمازجمعه این است که در مقابل تهاجم فرهنگی و تبلیغی دشمن نقش بسیار حیاتی داشته و دارد.
کد خبر: ۹۲۶۰۵۹۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
ایستادگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن از کارکردهای نماز جمعه است
به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی طی پیامی در شبکه‌های اجتماعی با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور بعد از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: حضور در نمازجمعه نمایانگر ایمان و پایبندی انسان به دستورات الهی است.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه طبق روایات نمازجمعه هم وزن حج است، افزود: نماز جمعه یک نماز عادی نیست بلکه یک واجب عبادی سیاسی است.

حسینی گفت: امام جمعه با توصیه به تقوا انسان را به نظارت پروردگار باورمند می‌کند و انسانی که نظارت خدا را باور کرد گناه نمی‌کند.

وی افزود: نمازجمعه باعث تهذیب نفس، تزکیه روح و خودسازی و حرکت به سمت تکامل می‌شود و عامل پایبندی مردم به ارزش‌ها و اخلاق اسلامی و نشر احکام الهی است.

امام جمعه بندر دیر تأکید کرد: اجتماع هفتگی نمازجمعه مظهر وحدت، قدرت، شکوه و عظمت اسلام و مسلمین و زمینه ساز بسیج نیرو‌ها برای دفاع از حریم اسلام و برخورد قاطع با قدرت‌های متجاوز است.

وی عنوان کرد: به گفته امام راحل یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی که در این انقلاب حاصل شده همین اقامه نمازجمعه‌ها است و مقام معظم رهبری هم نمازجمعه را قلب فرهنگی و مرکز فرهنگی یک شهر می‌دانند.

حسینی خاطرنشان کرد: نمازجمعه عامل وحدت، بصیرت افزایی دینی و سیاسی، مقاومت ملت، نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت و امیدوار نگه داشتن مردم و عامل پیوند بین ملت و مسئولان و نظام و رهبری است.

وی یادآور شد: نمازجمعه از یک سو بازگو کننده خواسته‌ها و مطالبات مردم و از طرفی تبیین گر اقدام و عملکرد مسئولین و نظام اسلامی و خنثی کننده تبلیغات دشمن و افشاگر توطئه‌های آنان است.

امام جمعه بندر دیر بیان داشت: یکی از کارکرد‌های نمازجمعه این است که در مقابل تهاجم فرهنگی و تبلیغی دشمن نقش بسیار حیاتی داشته و دارد.

وی افزود: دشمنان ما سعی می‌کنند از طریق مسائلی، چون حقوق بشر و دموکراسی کار خود و اهداف شومشان را جامه عمل بپوشانند که ما باید بیدار و هوشیار باشیم و ابزار دست دشمنان نشویم.

حسینی با اشاره به وضعیت گرانی‌ها در بازار گفت:: مسئولان درباره گرانی‌های لجام گسیخته فکری کرده و اقداماتی بکنند و کسبه و بازارایان نیز در این شرایط به فکر همشهریان و مستمندان باشند و انصاف را مراعات کنند.

وی با تقدیر از یگان حفاظت اداره بنادر و دریانوردی به خاطر کشف یک محموله مواد مخدر در دیر تاکید کرد: از دستگاه قضایی می‌خواهم برخورد قاطعی با قاچاقچیان داشته باشند، چون این‌ها در صادرات ما اخلال ایجاد کرده و باعث بدنامی صادرکنندگان می‌شوند.

امام جمعه بندر دیر درباره پیشگیری از بیماری کرونا، ابراز کرد: مردم مسائل و دستور العمل‌های بهداشتی بویژه مسئله ماسک زدن را رعایت کنند.

پایان خبر/
ارسال نظرات