خبرهای داغ:
امام جمعه موقت تبریز:

نماز جمعه؛ نهاد رحمانی، مردمی، انقلابی و جهادی است

امام جمعه موقت تبریز نمازجمعه را نهادی رحمانی دانست و و اظهارداشت: از منظر رهبر فرزانه انقلاب نهاد رحمانی، مردمی، انقلابی و جهادی است که نمود آن را در نمازجمعه شاهد هستیم.
کد خبر: ۹۲۶۰۰۲۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام مهدی عال در برنامه پیام جمعه گفت: فریضه شکوهمند «نماز جمعه» یکى از جلوه هاى بُعد سیاسى ـ اجتماعى اسلام است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه؛، سنگر وحدت و عزت است گفت: مردمی بودن،عدالت‌طلبی، دوری از گرایشات حزبی و جناحی، شجاعت در بیان را از عمده خصوصیات ائمه جمعه است.

حجت الاسلام عالی در ادامه با اشاره به موضع مطالبه گری ائمه جمعه بیان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری خطیبان نماز جمعه در کشور مسؤول گفتمان‌سازی هستند، گفتمان‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که از جمله نیاز‌های مهم و اساسی جامعه هستند و پیاده سازی این گفتمان‌ها می‌تواند در راستای بهبود این حوزه‌ها بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت: عملیات مرصاد نماد بصیرت در برابر جریان نفاق است.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: عملیات خیانت بار منافقین موسوم به «فروغ جاویدان» که با شعار «از مهران تا تهران» طراحی شده بود از خطا‌های راهبردی منافقین و دشمن بعثی و محاسبات غلط حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای صدام از وضعیت نظامی جمهوری اسلامی ایران در آن روز‌ها بود.

حجت الاسلام عالی اضافه کرد: عملیات مرصاد از یک سو نمادی ماندگار و الهام‌بخش از وحدت، یکپارچگی ملی و عزم و اراده امام و امت در جامعه اسلامی برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های سترگ انقلاب اسلامی و از سوی دیگر مظهر نفرت و بیزاری ملت ایران از جنایتکاران و ستون پنجم دشمن در هشت سال دفاع مقدس و چه بسا در همیشه تاریخ این سرزمین است.

وی با اشاره به روز عرفه و عید قربان گفت: روز عرفه فرصتی دوباره برای جاماندگان از شب‌های قدر است و روز عبادت و راز و نیاز همه مسلمانان جهان در تمام عالم هستی است.

حجت الاسلام عالی  با اشاره به طرح مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه گفت: در عید قربان و در قالب طرح ابتکاری نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم که رزمایش کمک مومنانه "غدیر تا محرم "نامگذاری شده است، همه مومنان در محلات با ذبح قربانی و توزیع آن در بین نیازمندان در این رزمایش از آسیب دیدگان کرونا دستگیری داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار