رویکرد بانک صادرات ایران کاهش سرمایه‌گذاری‌ها است

 صیدی با بیان اینکه رویکرد بانک صادرات ایران کاهش سرمایه‌گذاری‌ها بوده، از کاهش ۵ درصدی سرمایه‌گذاری بانک در سال ۹۸ خبر داد
کد خبر: ۹۲۵۹۶۵۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸




به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، صیدی با بیان اینکه رویکرد بانک صادرات ایران کاهش سرمایه‌گذاری‌ها بوده، از کاهش ۵ درصدی سرمایه‌گذاری بانک در سال ۹۸ خبر داد و افزود: طلب بانک صادرات ایران از پدیده ‌شاندیز با رای دادگاه به صورت تخصیص سهام صورت گرفت. بانک نیتی برای افزایش سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارد و بر اساس الزامات سران قوا، بانک‌ مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی بنا داریم در شرایط مناسب از سهامداری این گروه خارج شویم.

:diamonds:وی با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی جمع درآمدهای بانک در سال ۹۸ و رسیدن آن به ۲۹ هزار میلیارد تومان، افزود: از فروردین ۹۷ تا کنون بانک صادرات ایران هیچ‌گونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته و در برخی مواقع در بازار بین بانکی به صورت شبانه(overnight) به سایر بانک‌ها و موسسات نیز تسهیلات داده‌ایم.

:small_blue_diamond:صیدی اظهار کرد: در پایان سال ۹۸ دو هزار ۵۰۰ میلیارد ریال سود محقق شد و در تلاش هستیم تا پایان سال جاری زیان انباشته را به سود تبدیل کنیم.

:diamonds:وی در خصوص مطالبات بانک گفت: برای اولین بار در بانک صادرات ایران مطالبات روند کاهشی پیدا کرده و بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است و رعایت بهداشت اعتباری نیز موجب کاهش ریسک اعتباری و افزایش ۹دهم درصدی نرخ مؤثر تسهیلات شده است.

:small_blue_diamond: تلاش‌های صورت‌گرفته در بانک مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفته و استقبال مطلوبی از سهام بانک در بورس شده به نحوی‌که از زمان بازگشایی نماد بانک در اسفند ماه ۹۶ تا کنون ارزش بازار سهام بانک از دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۷۶ هزار میلیارد تومان رسیده و بیش از ۳۰ برابر افزایش ثبت کرده است.

:diamonds:وی همچنین اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه را برای بهبود کفایت سرمایه در سال جاری، مورد تاکید قرار داد و افزود: افزایش سرمایه بانک به صورت جدی در دستور کار است و این اتفاق مهمترین اصلاح ساختار مالی بانک بوده که در سال جاری صورت خواهد گرفت.

:small_blue_diamond:مدیرعامل بانک صادرات ایران در تشریح به تعویق افتادن مجمع فوق العاده بانک و افزایش سرمایه افزود: با توجه به اینکه بنا بود سرمایه بانک صادرات ایران با صرف سهام و سلب حق تقدم سهامداران افزایش یابد، پس از اخذ موافقت اولیه و تشویق‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، انتشار گزارش حسابرس، نظر موافق وی، همچنین صدور مجوز از سوی بانک مرکزی و استقبال بازار سرمایه، از آنجایی که فرآیند صدور مجوز سازمان‌های خصوصی‌سازی و بورس اوراق بهادار با توجه به محدودیت زمانی تکمیل نشده بود، مقرر شد مجمع عمومی فوق‌العاده با موضوع افزایش سرمایه  به زودی و در زمانی دیگر برگزار شود.

:diamonds:صیدی عرضه سهام گروه مالی سپهر صادرات در بازار سرمایه را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: شرکت‌های بیشتری به صورت مستمر برای واگذاری وارد این گروه می‌شود و در هفته‌های آینده عرضه سهام این گروه در بازار صورت خواهد گرفت.

:small_blue_diamond:وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تقویت فعالیت‌های ارزی و بین‌المللی خبر داد.

:diamonds:در این نشست، رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران که ریاست مجمع را بر عهده داشت، گفت: امروز نتیجه تلاش‌ها و انسجام سازمانی کارکنان بانک صادرات ایران در گزارش‌ها و صورت‌های مالی سال ۹۸ متبلور است.

:small_blue_diamond:حمید تاجیک افزود: اقتصاد کشور با تحریم‌های ناجوانمردانه و خصمانه آمریکا روبرو است و درآمد نفت از این بابت متاثر است، اما با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی شاهد پیشرفت‌های چشمگیری با توجه به گسترش فرهنگ سهامداری در بازار سرمایه هستیم که توانست تا حدود زیادی مشکلات و موانع را برطرف کند.

:diamonds: وی خاطرنشان کرد: افزایش ۴۸۰ درصدی و ۵٫۸ برابری قیمت سهام بانک صادرات ایران در مقایسه با ابتدای سال جاری تایید کننده این مطلب است.

:small_blue_diamond:وی کاهش قیمت ۱٫۷ درصدی قیمت تمام‌شده پول و افزایش ۹دهم درصدی نرخ مؤثر تسهیلات در بانک صادرات ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: رشد ۳۱ درصدی در مصارف، عدم اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی و اعطای تسهیلات شبانه به سایر بانک‌ها در پرتو برنامه‌ریزی‌های مؤثر مدیریت بانک موجب شده تا سال پرفروغی برای بانک صادرات ایران در نظام بانکی کشور رقم بخورد​.

ارسال نظرات
آخرین اخبار