طرح آجر به آجر برای ساخت مدرسه در استان بوشهر آغاز شد

مدیرکل نوسازی، تجهیر و توسعه مدارس استان بوشهر گفت: طرح آجر به آجر برای جلب مشارکت خیرین در نوسازی و ساخت فضای آموزشی توسط کارکنان این اداره کل و چند ارگان دیگر شروع شده و ماهانه مبالغی از حساب کارمندان کسر و به حساب خیرین واریز می شود.
کد خبر: ۹۲۵۸۱۰۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

طرح آجر به آجر برای ساخت مدرسه در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، احمد مرادی روز شنبه گفت: رویکرد ایجاد ردیف اعتبار دولت در قبال کمک‌های خیرین مصوب شده و همین امر باعث شده در سال ۹۸ مبلغ ۵۰ میلیارد تومان مشارکت خیرین جذب شود و دولت نیز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد.

وی یادآورشد: در سال ۹۹ این اعتبار از طرف دولت ۵۵ میلیارد ریال است و باید در بخش مشارکت‌ها نیز سهم خیرین به این رقم افزایش یابد.

مرادی اظهارداشت: طرح کمک‌های آجر به آجر می‌تواند هر کمکی را به هر شکل شامل شود و ما به جای نام گذاری یک مدرسه بنام یک خیر نام چند خیر روی کلاس‌های یک مدرسه گذاشته می‌شود تا خیرین رغبت بیشتری برای کمک کردن داشته باشند و فشار مالی مانع کمک آنان نشود.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر گفت: شرط ساخت مدرسه در شهر‌ها و روستا‌ها به ترتیب تامین اعتبار افراد خیر ۵۰ و ۳۰ درصد هزینه است و مابقی هزینه‌های ساخت و تجهیز مدارس توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۱ پروژه به صورت مشارکتی در سطح استان در حال اجراست که بخشی مهمی تا شهریور به آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، تجهیر و توسعه مدارس استان بوشهر افزود: در ۲ سال گذشته پروژه‌های مدرسه خیرساز بصورت ۱۰۰ درصد از طرف دولت تخصیص پیدا کرده است.

وی بین کرد: در حال حاضر در استان بوشهر ۷۷۴ کلاس درس نیاز به استانداردسازی دارند که برای تعمیر و تجهیز این مدارس ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مرادی ادامه داد: باتوجه به برنامه ریزی انجام شده و با همت و تلاش مسئولان و افراد خیر حقیقی و حقوقی به شرط تخصیص اعتبار پیش بینی شده ۳۸۰ کلاس درس تا پایان سال جاری به آموزش و پرورش تحویل داده شود.

وی تصریح کرد: در راستای تامین و استاندارد سازی وسایل سرمایشی از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ پنج هزار و ۵۵۴ کولر گازی در مدارس این استان نصب و راه اندازی شده است.

پایان خبر/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار