۴۸۹ میلیارد تومان به کارگاه‌های زیان دیده از کرونا در بوشهر اختصاص یافت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: برای کمک به واحدهای تولیدی و کارگاه‌های زیان دیده بر اثر کرونا در این استان ۴۸۹ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره اختصاص یافته‌است.
کد خبر: ۹۲۵۴۳۰۰
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۳
۴۸۹ میلیارد تومان به کارگاه‌های زیان دیده از کرونا در بوشهر اختصاص یافت
به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: برای کمک به واحد‌های تولیدی و کارگاه‌های زیان دیده بر اثر کرونا در این استان ۴۸۹ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره اختصاص یافته‌است.

حمید رضا پناه در نشست کارگروه اشتغال وسرمایه‌گذاری شهرستان دشتی افزود: این تسهیلات با بهره ۱۲ درصد است که ۶ درصد آن توسط دولت تامین شده و توسط ۱۴ بانک و مؤسسه اعتباری استان بوشهر به واحد‌های تولیدی و کارگاه‌ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۹ هزار کارگاه زیان دیده بر اثر کرونا در استان بوشهر شناسایی شده‌است که می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پناه اضافه کرد: از این شمار پرونده یکهزار و ۶۰۰ کارگاه برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک‌های استان بوشهر ارسال شده که ۶۱۰ پرونده در مرحله پرداخت است.

وی اظهار داشت: به ازای هر نفر شاغل در کارگاهی که بر اثر کرونا تعطیل شده ۱۶ میلیون تومان و کارگاه‌های فعال به ازای هر نفر ۱۲ میلیون تومان و برای هر راننده نیز ۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

پناه بیان کرد: تا کنون ۱۱ هزار ۱۲۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری در استان بوشهر ثبت نام کرده که از این شمار ۹ هزار و ۹۲۴ نفر مشمول بیمه بیکاری شده اند و لیست آن‌ها به تأمین اجتماعی ارسال و حقوق اسفندماه سال گذشته آن‌ها آن‌ها نیز پرداخت شده‌است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای استان بوشهر اختصاص یافت که با تلاش همکاران همه این اعتبار جذب شد.

پناه بیان کرد: امسال نیز ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ایجاد مشاغل خانگی در استان بوشهر اختصاص یافته‌است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به سهمیه کارورزی استان بوشهر در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال سهمیه کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان بوشهر ۵۷۹ نفر است.

پناه اضافه کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات اقدامات خوبی برای اشتغال زایی داشته است و ۲ سال اخیر ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش‌ها پرداخت شده‌است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی و امید استان بوشهر گفت: ۵۱ میلیارد تومان در حوزه صنعت، خدمات و گردشگری در ۲ سال اخیر در این استان برای ۸۷۶ طرح اقتصادی و اشتغال‌زایی پرداخت شده‌است.

محمد صادق حاجیانی افزود: امسال نیز این صندوق از شرکت‌های دانش بینان وکار آفرین بویژه برای اشتغال روستایی و کسب و کار‌های خرد در استان بوشهر حمایت مالی خواهد کرد.

وی از مسئولان شهرستان دشتی بویژه دهیاران خواست این صندوق را در اجرای طرح روستای بدون بیماری یاری رسانند.

پایان خبر/
ارسال نظرات