جزئیات کسر خدمت سربازی پژوهشگران اعلام شد

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی انتظامی استان مرکزی طرح کسرخدمت سربازی پژوهشگران را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۴۹۹۷۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ حبیب رضایی رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان مرکزی جزئیات اعطای کسرخدمت سربازی (از ۱۲ ماه تا سقف ۱۹ ماه) در طرح تحقیقاتی برای پژوهشگران مشمول را تشریح کرد.

سرهنگ رضایی افزود: در اجرای ابلاغیه صادره از ناجا، با هدف استفاده بهینه از توان علمی دانشجویان مشمول در سطح کشور، تسریع و تسهیل امور سربازی برای افراد واجد شرایط و نیز تقویت و ارتقاء دستاورد‌های تحقیقاتی به پژوهشگران مشمول اعم از نخبه، استعداد‌های برتر و عادی در قبال انجام فعالیت‌های تحقیقاتی غیرصنعتی، کسر خدمت سربازی اعطاء می‌شود.

او با اشاره به میزان و نحوه کسر خدمت سربازن محقق اضافه کرد: حداقل کسری خدمت ۱۲ ماه و حداکثر ۱۹ ماه از کل مدت سربازی است و شیوه اجرای آن نیز به این صورت است که پژوهشگران باید زمینه همکاری مورد نظر خود را به دفاتر تحقیقاتی کاربردی پلیس اعلام کنند.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: پس از بررسی و تصویب موضوع، باتوجه به کیفیت فعالیت انجام شده، میزان کسری تصویبی برای تایید به کمیسیون عالی نخبگان نیرو‌های مسلح انعکاس و سپس از طریق معاونت وظیفه عمومی ناجا در سوابق آنان ثبت می شود.

او با اشاره به نکات حائز اهمیت ادامه داد: برابر بند ۲ و ۳ دستورالعمل جدید ابلاغی، فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌های علوم مرتبط، مورد نیاز و در راستای اولویت‌های پژوهشی ناجا، همخوانی رشته تحصیلی مشمول با طرح پیشنهادی، داشتن مدت زمان دستکم ۴ ماه تا تاریخ اعزام به خدمت، نداشتن غیبت،  انجام نشدن همزمان پروژه کسر خدمت در سازمان یا رده‌های نظامی و انتظامی دیگر و داشتن خلاقیت، نوآوری و ابتکار در تحقیق از نکات حائز اهمیتی که باید مورد توجه مشمولان این طرح قرار گیرد.

سرهنگ رضایی با تأکید بر ضرورت ارتقاء جایگاه پلیس به سمت یک سازمان دانش محور، یادگیرنده و پویا افزود: این دفتر آمادگی همکاری با صاحبان فکر و اندیشه، اساتید و پژوهشگران جهت انجام پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی در حوزه‌های مختلف نظم و امنیت را در قالب طرح‌های تحقیقاتی صنعتی و غیرصنعتی دارد و همکاران پژوهشی نیز از حمایت‌های مادی و معنوی دفتر تحقیقات بهره‌مند خواهند شد.

او از علاقمندان خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۲۱۸۲۱۲۲۰ ۰۸۶، ۲۱۸۲۱۱۵۰ ۰۸۶ تماس بگیرند و یا به آدرس اراک، کمربندی شمالی- روبه روی برق باختر- ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی- دفتر تحقیقات کاربردی مراجعه کنند.

انتهای پیام / 

ارسال نظرات
آخرین اخبار