مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

اقتصاد فرهنگ و هنر، ضرورت امروز و فردای کشور است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت توجه به جنبه اقتصادی تولیدات هنری و فرهنگی کشور گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر، ضرورت امروز و فردای کشور است.
کد خبر: ۹۲۴۹۸۶۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور ظهر پنج شنبه در دیدار با روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: سیاست دولت، کاهش اتکای اقتصاد به نفت و شناسایی ظرفیت‌های جدید بوده که در همین راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد فرهنگ و هنر و تقویت و توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری را در کانون توجه خود قرار داد.

وی ادامه داد: آثار و تولیدات فرهنگی و هنری و مصرف عمومی آنها در ایجاد آرامش، نشاط و گسترش سرمایه‌های اجتماعی و پیشگیری و کنترل معضلات جامعه تأثیرات شگرفی دارند. در کنار آن، در دنیای توسعه یافته امروز، این حوزه به عنوان بخش تأثیرگذار و مطمئن در اقتصاد کشورها هم محسوب می‌شود.

محمدپور افزود کار فرهنگی و هنری باید شغل رسمی به حساب آید در حالی که متأسفانه عملاً در کشور، کار هنری یک فعالیت تفننی محسوب می‌شود که این امر نیز مستلزم ورود مجلس و نمایندگان محترم و ایجاد ساز و کارهای قانونی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی همچنین از خسارت ۱۵۰ میلیاردی کرونا به بخش فرهنگ و هنر استان خبر داد و گفت: در بحران کرونا، مشاغل و صنوف مختلفی در سطح کشور آسیب دیدند که در این میان آسیب حوزه فرهنگ و هنر بسیار جدی بود و طبق برآوردها، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت به صورت مستقیم در سطح استان به این بخش وارد شد.

محمدپور با اشاره به پروژه‌های مهم بخش فرهنگ و هنر استان نیز گفت: موزه هنرهای معاصر، تالار مرکزی تبریز و ساماندهی مقبره الشعرا از جمله طرح‌های مهم فرهنگی استان بلکه کشور به شمار می‌روند که از نمایندگان محترم استان انتظار می‌رود همراهی و اهتمام لازم را برای تأمین بودجه و منابع مالی لازم این پروژه‌ها انجام دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار