کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «بسیج»:

مجلس یازدهم فرصت‌های خوبی برای ایجاد تغییر و تحول در کشور دارد

کارشناس مسائل سیاسی از فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی مجلس خبر داد و گفت: مجلس یازدهم دارای فرصت‌های خوبی برای ایجاد تغییر و تحول در اوضاع کشور دارد و در مقابل در صورت ضعف در عملکرد می‌تواند کشور را دچار بحران کند.
کد خبر: ۹۲۴۹۸۴۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
رجب علی بازیاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ گفت: چهل سالگی انقلاب خطرناک‌ترین بازه زمانی از انقلاب اسلامی بود که به کوری چشم دشمنان، ایران توانست مقتدرانه این پیچ تاریخی را به سلامت بگذراند.

وی توفیقات ایران اسلامی در عرصه بین المللی را یکی دیگر از نشانه‌های اقتدار ایران برشمرد و افزود: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور به فضا، توقیف کشتی انگلیسی، پاسخ کوبنده ایران به جنایت آمریکا با موشک باران عین الاسد و انتقال و فروش نفت به آمریکای جنوبی با پنج کشتی ایرانی با پرچم ایران و گذر از آب‌های آزاد دنیا از جمله مهم‌ترین رویداد‌های تاریخی در ماه‌های گذشته ایران است که نشان از قدرتمند‌تر شدن ایران در عرصه بین المللی دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد ماه، فصل پیش روی انقلاب را، آغاز فصلی جدید خواند و گفت: ما با گام نهادن در گام دوم انقلاب می‌بایست در تمامی جوانب قوی شویم، در فرهنگ، اقتصاد و همه‌ی علوم و فنون و این با پذیرش صبر و استقامت و تلاش و کوشش همگانی امکان پذیر خواهد بود.

بازیاد با اشاره به روی کار آمدن مجلس یازدهم افزود: مجلس یازدهم مجلسی متشکل از اکثریت اصول گرایان است چرا که نمایندگانی روی کار آمده اند که سابقه خدمت در اوایل انقلاب را داشته اند بنابر این مردم توقع بیشتری از این مجلس در تغییر و تحول در اوضاع معیشتی و اقتصادی کشور دارند.

وی به فرصت‌های پیش روی مجلس آینده اشاره کرد و گفت: حضور اکثریت نمایندگان انقلابی، کسب رای مطلوب و قابل توجه به نسبت مشارکت ها، ادامه پشتیبانی مردم از جریان انقلابی در شرایط دشوار و حضور چهره‌هایی با تجربه بالا که دارای سابقه مدیریتی درخشان هستند از جمله فرصت‌های پیش روی مجلس آتی می‌باشد.

کارشناس مسائل سیاسی از حمایت رهبری برای ایجاد تحول در کشور خبر داد و افزود: یکی دیگر فرصت‌های خوب پیش روی مجلس آینده حمایت بالای رهبری از کسانی است که در صدد ایجاد تحول مفید و سازنده در اقتصاد، فرهنگ و ابعاد مختلف در کشور دارند.

بازیاد افزود: حضور نیرو‌های دهه شصتی رنج کشیده انقلاب و با سابقه رزمندگی در دفاع مقدس، هماهنگی مجلس با نهاد‌های حاکمیتی مانند قوه قضائیه، صدا و سیما، سپاه و سایر نهاد‌های انقلابی خود زمینه‌های خوبی برای تغییر و تحول در اوضاع کشور را نوید می‌دهد.

وی در ادامه از چالش‌های فراروی مجلس خبر داد و تشریح کرد: احتمال شکاف و ایجاد تقابل میان طیف اکثریت مجلس به دلیل رقابت درونی و ظرفیت نفوذ دولتی ها، زمینه خود رأیی‌های بخشی از نمایندگان منتخب، وجود زمینه‌های اصلی شدن مسائل حاشیه‌ای و فرعی و فرسایش ظرفیت مجلس و تبدیل اختلافات و دعوا‌های سلیقه‌ای به محور مباحث به جای حل مسائل مردم با توجه به زمینه‌های اختلاف جبهه پایداری و حامیان احمدی نژاد با قالیباف از جمله چالش‌های فرا روی مجلس آینده است.

رجب علی بازیاد گفت: وجود نمایندگان جوان و کم تجربه در مجلس، روند تغییرات اجتماعی و فرهنگی در جامعه با توجه به مسائل جمعیتی فرهنگی و اندیشه‌ای و شکاف توقعات و انتظارات با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور از دیگر چالش‌های پیش روی مجلس خواهد بود.

وی در پایان فرصت‌ها را نشانه‌های امید برای مجلس آینده دانست گفت: مجلس یازدهم در موقعیتی قرار گرفته است که اگر با همین مشارکت مردمی بتواند اشکال ناکارآمدی نظام را به افراد ضعیف و غیرانقلابی و مدیریت ضعیف متوجه سازد، نتیجه آن روی کار آمدن دولتی کارآمد و با رای و مشارکت بالا خواهد بود و روند فعلی تا حدودی اصلاح می‌گردد، اما اگر با تندروی و مناقشه‌های داخلی نشان دهد که انقلابیون و مجلس انقلابی هم نمی‌توانند مشکلی را حل کند، روند ریزش رای اعتماد مردم به نظام با همین روند ادامه یافته و در انتخابات‌های بعدی با مشکل جدی مواجه می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار