نماینده مردم خمین در مجلس در مجلس در گفت‌وگو با «بسیج»:

نبود انسجام و اتحاد میان دستگاه های متولی فرهنگ ولنگاری و ضعف ایجاد کرده است

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور گفت: عدم انسجام دستگاه های متولی فرهنگ نتیجه آن ضعف فرهنگی در کشور شده است.
کد خبر: ۹۲۴۹۸۳۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به وضعیت فرهنگ در جامعه گفت: تغییرات فرهنگی در کشور قطعا ابعاد و زوایای مختلف زندگی مردم را دربر می گیرد که یکی از مصادیق آن در عرصه عفاف و حجاب نمود پیدا می کند.

وی افزود: در خصوص تغییرات فرهنگی در یک کلام آثار در سبک زندگی ایرانی و اسلامی می توان آن را مورد بررسی قرار داد که در سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به خراسان شمالی ایشان موضوع سبک زندگی را مطرح کردند

نظری با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی اسلامی میزان موفقیت و عدم موفقیت آن نماد کارکرد فرهنگی در داخل کشور نمود دارد،گفت: مقام معظم رهبری در سفرشان به ابعاد مختلفی از سبک زندگی پرداختند که عمدتا نگاه معظم له ناشی از یک گلایه مندی بود که حاکی از آن بود در ابعاد مختلف فرهنگی از فرهنگ مطالعه،سرگرمی هاورزش،خانواده ،فرزند آوری و تربیت فرزند دچار غفلت شده ایم.

وی افزود:حضرت آقا به پایه های اصلی فرهنگ اشاره کردند که می توان نتیجه گرفت حال و روز ما در حوزه فرهنگ وضعیت خوبی ندارد و این بدان معناست که ما اگر مراکز متعددی در کشور متولی فرهنگ داریم اما حال و روزمان خوب نیست.

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به اینکه دستگاه های بسیاری امروز در کشور متولی فرهنگ هستند اما متاسفانه خروجی فعالیت آنها مورد انتظار جامعه اسلامی نیست،گفت: این بدان معناست که دستگاه های متولی فرهنگ جزایری در داخل کشور در حال کار کردن هستند که به دلیل نبود هم افزایی در میان آنها و نبود یک مرکز متمرکز برای مدیریت و جهت دهی فعالیت ها نتوانستیم نتیجه خوبی برداشت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نبود انسجام و اتحاد مراکز فرهنگی نتیجه آن ولنگاری در حوزه فرهنگ شده،بیان کرد: حاصل این عدم انسجام ضعف فرهنگی در کشور شده است.

نظری با اشاره به اینکه هفته گذشته چندی از مسئولین فرهنگی کشور در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند که گزارشاتی هم ارائه کردند،افزود: انتظار مجلس شورای اسلامی بیشتر از عملکرد دستگاه های فرهنگی است و باید در این خصوص بیشتر کار کنند.

وی با بیان اینکه همه ما امروز باید پاسخگو باشیم که چرا کارهایی که باید انجام میشده است نشده و باید دلایل نشدن آن را بررسی کنیم و در جهت رفع موانع بکوشیم،گفت:هنگامی که ما مسئولیت قبول می کنیم باید در قبال مردم پاسخگو باشیم و نباید ما با کلمات بازی کنیم.

نماینده مردم خمین در مجلس در این خصوص تصریح کرد: نگاه کلی ما به حوزه فرهنگ و عملکرد دستگاه های فرهنگی نشان دهنده این است که ما در حوزه فرهنگ فشل هستیم و باید در مجلس یازدهم به شکل اساسی و مبنایی بر روی آن کار شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تغییر جدی در حوزه سبک زندگی و گرایشدبهوسمت سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از مباحث و انتظارات مهم در جامعه است که از مطالبات مقام معظم رهبری هم محسوب می شود و باید به بهترین نحو ممکن انجام شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات