خبرهای داغ:
یاسر متانت
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس یازدهم:

در دشمن‌شناسی و بصیرت ،پیرو امام خمینی(ره) باشیم

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، ایشان را دشمن‌شناسی بسیار حاذق خواند.
کد خبر: ۹۲۴۷۱۹۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از گلپایگان، سیدمسعود خاتمی در مراسم  سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و بزرگداشت شهدای قیام 15 خرداد سال 42 که در صحن امامزادگان واجب التعظیم هفده تن گلپایگان برگزار شد، بیان داشت: با گذشت زمان ابعاد نهفته شخصیتی امام  خمینی(ره) بهتر درک می‌شود.

 نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس یازدهم تحلیل عمیق امام خمینی(ره) را عاملی برای عزت امت اسلام و شیعه  دانست و گفت: یکی از ابعاد نهفته شخصیتی امام  خمینی(ره)  تحلیل عمیق ایشان از مسائل جهان بود که همین تحلیل درست و عمیق به امت شیعه عزت و شرف داد.

سیدمسعود خاتمی امام راحل(ره)امام را دارای تحلیل سیاسی توأمان در طول زندگی پربرکتشان خواند و مطرح کرد: امام راحل در سنین جوانی در کنار دروس حوزه ،مسائل سیاسی روز  را دنبال می‌کرد که در آن زمان رضا شاه کودتا کرد و اصرار داشت که رضایت علما را داشته باشد که در این ایام  بعد از مدتی، امام خمینی (ره) با نگارش کتاب کشف الاسرار به  اهمیتی مسئله حکومت اسلامی اشاره کردند.

نماینده  شهرستانهای گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) تا زمانی که آیت الله بروجردی به عنوان مرجع عام بودند و جامعه را هدایت می‌کردند هیچگاه مبارزه را شروع نکردند و حرمت ایشان را نگه می‌داشتند؛ در زمان مشروطه با وجود سلطنت موافق نبودند و با دلایل مختلف نادرستی و مشروعیت نداشتن حکومت سلطنتی را برای مردم تبیین می‌کردند.

دکتر خاتمی مردمی بودن را یکی از ویژگی‌های حرکت انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) دانستند و بیان کردند: امام خمینی(ره) از آغاز مبارزه و حتی در تبعید همیشه «مردم شریف ایران» را خطاب قرار می‌دادند و معتقد بود که با بسیج مردمی می‌توانند کار را پیش ببردند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دادند قشری را جدا کنند و مردمی بودن یکی از ویژگی‌های حرکت ایشان بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان متذکر شد: از دیگر ویژگی‌ها ی حرکت اصولی امام راحل این بود که امام با جنگ مسلحانه مخالف بود و بر انسجام نیروهای داخلی تاکید داشتند و حتی وارد دعواهای داخلی نمی‌شدند؛ ایشان همچنین اجازه نمی‌دادند که به حریم علما اهانت شود.

وی با بیان اینکه درایت امام ناشی از ایمان قوی ایشان بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در دشمن شناسی بسیار شاخص بود و می‌گفتند که دشمن نقشه‌های 50 ساله می‌کشد در نتیجه پیوسته این توطئه‌های دشمن را گوشزد می‌کردند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی به صلابت امام در برابر تهدید ابرقدرتها اشاره کرد و  گفت: امام راحل (ره) به راهی که پیش گرفته بود و مردم ایمان داشت و کسی که ایمان قوی داشته باشد به غیر از خدا از هیچ کس ترسی ندارد و  حتی وقتی ابر قدرتهای پوشالی مانند آمریکا که برای او خط نشان می‌کشیدنددر جوابشان با صلابت می‌گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

سیدمسعود خاتمی در پایان با اشاره به درایت مقام معظم رهبری در دیده بانی سفینه انقلاب ایشان را با جامع تمام صفات شخصیتی امام راحل خواند و گفت:در کوران حوادث پیش روی انقلاب حضرت آقا چون دیده بانی بصیر قطب نمای کشتی انقلاب بودند و توانستند نظام اسلامی را سرافراز از این فراز و نشیب ها  خارج سازند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار