وزیر بهداشت و درمان:

در سال گذشته ۷۰۰ میلیون یورو در ارز دارویی کشور صرفه‌جویی شد/ اضافه شدن هشت هزار تخت به بیمارستان‌های کشور

نمکی حمایت از تولید داخل و پیشگیری از واردات بی‌رویه دارو و فرآورده‌هایی را اولویت وزارت بهداشت دانست و گفت: در همین راستا سال گذشته توانستیم ۷۰۰ میلیون یورو در ارز دارویی کشور صرفه‌جویی کنیم.
کد خبر: ۹۲۴۷۱۵۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی امروز در افتتاح فاز نخست اولین شهرک تولید مواد موثره دارویی در خاورمیانه و خط تولید کامل استامینوفن در اراک که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: امروز در اوج مبارزه با کرونا شاهد افتتاح اولین و بزرگترین کارخانه مواد اولیه دارویی کشور در سال جهش تولید هستیم.

نمکی با اشاره به اینکه با تمام مشکلات موفق شدیم در سال گذشته ۶۰۰۰ تخت به تخت های بیمارستانی اضافه کردیم و در کمتر از یک ماه ۱۰۰۰ تخت ICU برای بیماران نیازمند ICU با تجهیزات ساخت داخل کشور ایجاد کنیم اظهار کرد: امسال هم حدود ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی، ۴۴ بیمارستان جدید را راه اندازی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته به دنیا نشان دادیم که ما هم کرونا را مهار کردیم و هم توانستیم‌ تولیدمان را داشته باشیم و هم محصولات تولیدی را صادر کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از آرزوهای قدیمی‌ام این بود که بتوانیم به عنوان یک تولید کننده مواد اولیه دارویی مطرح باشیم افزود: آرزویم بود از مواد اولیه پتروشیمی خودمان به عنوان یک پیش‌ساز به خیلی از فرمول‌های مواد اولیه دارویی برسیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در شرکت کیمیاگران از یکی دو حلقه قبل از این فرایندها، کار را آغاز کرده و ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.

نمکی حمایت از تولید داخل و پیشگیری از واردات بی‌رویه دارو و فرآورده‌هایی را اولویت وزارت بهداشت دانست و ادامه داد:  در همین راستا سال گذشته توانستیم ۷۰۰ میلیون یورو در ارز دارویی کشور صرفه‌جویی کنیم.

وی گفت: بر این اساس ما توانستیم با تکیه به صنعتگران و تولید کندگان داخلی، واردات محصولات دارای مشابه داخلی را به میزان ۲۵ درصد کم و تولید داخل را ۳۰ درصد افزایش دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها