مسئول امور روحانیون سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با «بسیج»:

قشر کارگر اصلی‌ترین چرخدنده مربوط به مسئله تولید است

مسئول امور روحانیون سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان دلسوز انقلاب و اسلام یکی از اولویت‌های کاری شان بحث تقویت مسئله تولید و رفع موانع و ایجاد راهکار‌های اصلی بحث تولید است.
کد خبر: ۹۲۴۵۵۲۸
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
حجت الاسلام ولمسلمین علی هاشمی صدر، مسول امور روحانیون سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ویژه زاهدان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: مسئله تولید و افزایش آن بسته به چرخ دنده‌هایی است که باعث رشد یا کاهش ظرفیت تولید خواهد شد، می‌توان از قشر کارگر به عنوان اصلی‌ترین چرخدنده مربوط به مسئله تولید نام باد.
 
وی با اشاره به این مطلب که اولین دغدغه و مهمترین دغدغه‌های که قشر کارگر نسبت به آن ذهنیت داشته و نگران هستند بحث حمایت‌های متفاوت در عرصه معیشت امنیت شغلی می‌باشد، افزود: وقتی ما به عنوان نظام اسلامی و مسئول مربوطه در قشر کارگری یکی از اولویت‌های کاری خود را بحث حمایت از قشر کارگر و رفع دغدغه‌های موجود بین این قشر زحمتکش از جامعه قرار بدهیم طبیعتاً باعث می‌شود آن فرد دلگرم به کار شده و راندمان کاری وی افزایش یابد و طبیعتاً هزینه‌های حاشیه و اضافی کار حذف خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی صدر  یکی از موانع اصلی در این زمینه بحث  حقوق آن‌ها است که اگر در این مسئله کوتاهی صورت بگیرد با واسطه این کوتاهی در میزان تولید و طبیعتاً در سود حاصله خود را نمایان می‌سازد، بیان کرد: متاسفانه به دلیل فرهنگ سازی اشتباه در برخی از افراد جامعه مبنی بر اولویت کالای خارجی و استفاده از برند‌های معتبر جهانی باعث شده است که افرادی باهدف سودجویی و افزایش گردش مالی اولویت کار اقتصادی خود را به واردات کالا‌های خارجی اختصاص دهند.

مسئول امور روحانیون سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در خصوص واردات بی رویه در کشور اشاره و تصریح کرد:آنچه باید فرهنگ سازی شود این است که فراتر از مسئله برند و مسائل حاشیه ظاهری باید به کیفیت نمره خاص داده شود.
 
این مسئول افزود: اگر این اتفاق بیفتد خانواده ایرانی و افراد متعهد آنگونه که هزینه‌ای را جهت خرید جنس مورد نیاز خود معقول می‌دانند طبیعتاً هزینه را جهت تقویت کیفیت کالای ایرانی معقول خواهند دانست و این هزینه کرد را با نگاه حمایت از کالای ایرانی و رشد جامعه اسلامی با دل و جان پرداخت خواهند کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ویژه زاهدان  ادامه داد: تجربه نشان داده است که پتانسیل تولید بسیاری از محصولات وارداتی به کشور در خود کشور موجود است و اگر به ظرفیت‌های داخلی نگاه شود و این فعال و حمایت گردد طبیعتاً بسیاری از محصولات وارداتی در داخل خود کشور تولید خواهد شد، اولین ثمره این اتفاق جلوگیری از خروج ارز و تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور خواهد بود.

وی یکی از گلایه‌ها و مشکلات جدی در بحث تولید را قوانین دست و پاگیر بیان کرد : اگرچه خیلی از این قوانین  ذاتاً در حمایت کار و کارگر است، ولی گاهاً باعث کندی تولید است و باعث می‌شود تولید کننده و سرمایه گذار رغبت در تولید نداشته باشد و جهت گردش مالی و سودآوری بیشتر به کار‌های واسطه‌ای و دلالی روی آورد.

مسئول امور روحانیون سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: طبیعتاً با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در مسئله اقتصاد و معیشت مردم و نامگذاری سال جاری به عنوان جهش تولید از طرفی و تاکید خاص نمایندگان این دوره از مجلس بر پیگیری منویات مقام معظم رهبری حتماً یکی از سیاست‌های اصلی مجلس و رفع آن مشکلات خواهد بود، امیدواریم  نمایندگان مجلس کارنامه خوبی را از خود در بحث رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی و همچنین افزایش تولید به جای گذارند.

حجت الاسلام هاشمی صدر خاطر نشان کرد: میزان حقوق کارگران و نحوه پرداخت آن رفع کننده دغدغه معیشت و اقتصاد آنان نخواهد بود و آنچه در جامعه می‌بینیم این است که این قشر ضعیف و آسیب پذیر کمترین برخورداری را از میزان سود و درآمد دارا هستند که مسئولان امر باید در این زمینه برنامه ریزی مناسب و کارآمد یاد داشته باشند تا بتوانند در عرصه جهش تولید و تقویت چرخدنده‌های اصلی تولید قدم موثری برداشته و آینده ایران  و آینده اقتصاد ایران را تقویت نمایند.

این مسئول اظهار داشت: طبیعتاً مسئولان دلسوز انقلاب و اسلام یکی از اولویت‌های کاری شان بحث تقویت مسئله تولید و رفع موانع و ایجاد راهکار‌های اصلی بحث تولید است، ولی آنچه مهم است وجود دغدغه مندی در این عصر اگرچه خیلی اهمیت دارد، ولی مسئله اصلی فعالیت‌های مفید و راهگشا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار