مسئول بسیج سازندگی سپاه آذربایجان شرقی:

بسیج سازندگی با همه توان در خدمت مردم است

مسئول بسیج سازندگی سپاه آذربایجان شرقی با اشاره به فلسفه تاسیس سازمان بسیج سازندگی و استفاده از ظرفیت ها و بکار گیری جوانان برای محرومیت زدایی، اظهارداشت: بسیج سازندگی با همه توان در خدمت مردم است.
کد خبر: ۹۲۳۸۷۷۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد اسکندری در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی، افزود: نیروهای جهادی این سازمان در قالب گروه های از آغاز شیوع کرونا در خدمت رسانی به مردم پای کار هستند.

وی ادامه داد: 35هزار بسیجی در قالب پنج هزار و 700 گروه جهادی سه نفره و چهر نفره همه معابر و اماکن و ادارت استان را ضد عفونی کردند تا بتوانند از شیوع بیماری پیشگیری و امنیت مردم را تامین کنند.

اسکندری به تولید ماسک در 212 کارگاه ماسک هم در آذربایجان شرقی اشاره و بیان کرد: تاکنون دو میلیون و 500 هزار ماسک در این کارگاه تولید و بین مردم مناطق محروم توزیع شده است.

وی فعالیت در عرصه غربالگری و نظارت بر فاصله گذاری را از دیگر محورهای جهادگران خواند که ضمن نظارت بر اصناف آن ها را نیز نسبت به مراتب کار برای ادامه فعالیت آموزش می دهند.

اسکندری تهیه بسته های معیشتی در پایگاه ها را از اولویت های مهم بسیج سازندگی با شیوع کرونا عنوان و بیان کرد: این بسته ها ضمن ضدعفونی معابر و غربالگری مردم، تهیه و به مناسبت عید و پس از آن در اختیار مردم قرار گرفت و پس از فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص حالت جدی و منسجم تری یافت.

مسئول بسیج سازندگی با اشاره به اینکه در نخستین مرحله رزمایش «کمک مومنانه» 40 هزار بسته به نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا تهیه و اهدا شد، از آغاز مرحله دوم این رزمایش همزمان با میلاد امام حسن(ع) خبر داد.

اسکندری اضافه کرد: این بسته ها برای افرادی که از طریق پایگاه ها شناسایی شده اهدا می شود و روند آن تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت که مرحله سوم همزمان با عید فطر اجرا می شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در سال گذشته افزود: تاکنون دو هزار و ۶۳۲ گروه جهادی محله‌ سازماندهی شده و بر اساس هدف گذاری امسال یکهزار و ۱۹۳ گروه جهادی جدید نیز افزوده خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در سال‌های اخیر، ۹۴۴ طرح عمرانی با اعتبار ۷۱۲ میلیارد ریال توسط این سازمان به بهره برداری رسیده و تحویل مناطق محروم شده است، گفت: در راستای اشتغالزایی نیز ۸۵۵ صندوق قرض الحسنه در محلات مختلف با مشارکت مردم راه اندازی شده است.

اسکندری اضافه کرد: یکهزار میلیارد ریال تسهیلات به افراد کارآفرین، پرداخت شده است که با راه اندازی واحدهای کوچک و مشاغل خانگی موجب فعالیت ۱۳ هزار و ۶۵۲ نفر شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا، اظهار کرد: در تفاهم نامه‌ای با نهادهای همچون فنی حرفه ای، بهداشت و درمان و ... به ۹۸ هزار نفر آموزش‌های تخصصی ارائه شده است و پس از دریافت گواهی مهارت از تسهیلات استفاده کردند.

اسکندری با بیان این‌که در سال ۹۸، شاهد انقلابی در بخش ساخت خانه‌های محروم بودیم، گفت: در سال ۹۹، دو هدف عمده عملیاتی توسعه و توانمندسازی گروه‌های جهادی و اشتغالزایی در راستای اقدامات سازمان بسیج سازندگی قرار دارد تا با رفع موانع تولید و استفاده از ظرفیت‌ها، اشتغالزایی برای حدود ۱۰ هزار جوان فراهم شود.

وی در خصوص اقدامات این سازمان در زمان زلزله سال گذشته میانه، گفت: تشکیل قرارگاه امدادرسانی، اعزام ۱۸۶ گروه جهادی متشکل از ۱۳ هزار و ۱۲۲ نفر جهادگر به همراه ۴۲ دستگاه ماشین آلات سنگین سپاه، تهیه و توزیع ۹۴ هزار غذای گرم بین زلزله زدگان، توزیع ۲۳۳ کانکس، ۸۴۱ بخاری برقی و ۱۳۰ بخاری گازی و اعزام ۸۴ اکیپ پزشکی به مناطق زلزله زده اقداماتی است که توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا انجام شده است.

اسکندری همچنین از اتمام خانه‌های خانواده ریحانه و زهرا، دو کودکی که در زلزله میانه و سراب جان خود را از دست دادند، در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت:  در تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد استان، مقرر شده است تا ۱۳۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده میانه و سراب توسط بسیجیان جهادگر ساخته شود.

ارسال نظرات