خبرهای داغ:
مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان قزوین

استان قزوین، پایلوت اجرای طرح محاسبه بهره وری آب در کشور

مستخدمی گفت: استان قزوین به جهت دارابودن پتانسیل مستعد در بخش کشاورزی و مواجهه با کمبود منابع آبی به‌ عنوان پایلوت در کشور انتخاب شده است.
کد خبر: ۹۱۹۸۰۶۳
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با حضور نماینده فائو، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی پنجمین جلسه کار گروه استانی پروژه حسابداری و بهره وری آب در قزوین برگزارشد. دراین جلسه در رابطه با شیوه محاسبه بهره‌وری آب با در نظر گرفتن مباحث حسابداری آن بحث و تبادل نظر شد.

احمد مستخدمی مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در این جلسه گفت: استان قزوین به جهت دارابودن پتانسیل مستعد در بخش کشاورزی و مواجه بودن با کمبود منابع آبی به‌عنوان پایلوت در کشور انتخاب شده است.

مستخدمی افزود: قرار است نگاه بین‌المللی در این استان اجرا و تجربیات کسب شده در این طرح تحقیقی به کل کشور تعمیم داده شود.

وی کاهش مصرف آب، افزایش تولید و ارتقای بهره‌وری آب از مهمترین شاخصه‌های فائو برای اجرای این طرح در استان قزوین برشمرد.

گفتنی است با توجه به بحران آب، سازمان فائو در نظر دارد طرحی را در 8 کشور به‌منظور ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی اجرا کند که ایران نیز یکی از این کشورها است.

همچنین در این جلسه در خصوص پارامترهای حسابرسی آب، نحوه محاسبه پارامترها، محاسبات بهره‌‍وری آب و وضعیت منابع آب استان بحث و گفت‌وگو شد.

1010/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها