خبرهای داغ:
استاندار قزوین تاکید کرد:

ضرورت تربیت سفیران مبارزه با موادمخدر در جامعه

استاندار قزوین بر تربیت سفیران مبارزه با موادمخدر در جامعه تاکید و گفت: همه دستگاه‌های آموزشی، تربیتی و رسانه‌ها باید در حوزه موادمخدر به تربیت سفیرانی آگاه اقدام کنند تا شاهد کاهش چشمگیر اعتیاد در سطح جامعه خود باشیم.
کد خبر: ۹۱۹۸۰۲۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، استاندار قزوین یکی از مهمترین اولویت‌های استان برای پیشگیری از اعتیاد را تاسیس مراکز ماده ۱۶ (جمع آوری، ساماندهی و درمان معتادان متجاهر) دانست و گفت: انجام این کار باید توسط مدیران دستگاه‌های ذیربط پیگیری شود.


هدایت‌الله جمالی‌پور در هشتمین جلسه ستاد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین، افزود: متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم یک مرکز ماده ۱۶ را در استان تاسیس کنیم که این مهم باید هرچه سریع‌تر از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.


وی اظهار داشت: همه مسئولان مکلف هستند تا در حوزه مبارزه با موادمخدر دلسوزانه ورود پیدا کنند، چون غفلت از مساله اعتیاد و معتادان در آینده آسیب‌های اجتماعی متعددی ایجاد می‌کند.


جمالی‌پور، خرده فروشی موادمخدر در سطح جامعه و در ملاء عام را به هیچ عنوان با فرهنگ جامعه مدرن سازگار ندانست و تاکید کرد: اگر کمی بصیرت به خرج دهیم، می‌بینیم که این نوع رفتارها از ناحیه دشمن است تا بتواند با استفاده از این ترفند درصدد جلوگیری از رشد و توسعه ما باشد.


استاندار قزوین بر تربیت سفیران مبارزه با موادمخدر در جامعه تاکید و یادآور شد: همه دستگاه‌های آموزشی، تربیتی و رسانه‌ها باید در حوزه موادمخدر به تربیت سفیرانی آگاه اقدام کنند تا شاهد کاهش چشمگیر اعتیاد در سطح جامعه خود باشیم.


وی تصریح کرد: ورود موادمخدر به مدارس و توزیع آن در بین دانش‌آموزان بسیار تهدیدآمیز است و برای جلوگیری آن باید ارزیابی‌های منطقه‌ای در استان را افزایش داد.


اعتبارات استان قزوین در حد یک شهرستان است


استاندار قزوین به افزایش بودجه سال ۹۹ این استان اشاره و افزود: قزوین جز استان‌های کم برخوردار در کشور بوده و با گذشت ۲۰ سال از استان شدن آن، همچنان از امکانات لازم محروم مانده است.


به گفته جمالی‌پور، از برنامه سوم تا ششم توسعه برای افزایش امکانات دستگاه‌های استان اقدامی انجام نشده تا جایی که با وجود هزینه‌های زیاد، متاسفانه همچنان استان با اعتبارات شهرستانی اداره می‌شود.


استاندار قزوین یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در نظر داشته باشند که چالش کمبود اعتبارات را باید با صرفه‌جویی و تدابیر ‌مناسب برطرف کرد و هیچ مدیری نباید در این حوزه غفلت کند.

1010/د30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها