بسیج میوه شیرین درخت تناور انقلاب اسلامی است

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در نشست هماهنگی برنامه­ های گرامیداشت چهل سالگی بسیج با مدیرکل و معاونین صدا و سیمای مرکز بوشهر گفت: بسیج میوه شیرین درخت تناور انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۹۱۰۶۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرهنگ سهراب انبارکی در این نشست که در صدا و سیمای مرکز بوشهر برگزار شد با اشاره به در پیش بودن چهل سالگی بسیج، گفت: عمدتاً اربعین در آموزه ­های دینی ما نقش بسزایی داشته و دارد و معمولاً افراد در سن 40 سالگی است که به بلوغ فکری، سیاسی و اجتماعی می رسند.

بسیج میوه شیرین درخت تناور انقلاب اسلامی است

وی افزود: سازمان­ ها و نهادها هم در این زمینه مثل پیکره جوامع بشری هستند به طوری که سال گذشته ما چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم و امسال نیز با اجرای برنامه ­های مختلف، چهل سالگی بسیج را گرامی می­ داریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز دیگر بسیج آن نهالی نیست که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته بود بلکه به شجره طیبه و درخت تناوری تبدیل شده است و در واقع این نعمت بسیار ارزشمندی است که خداوند نصیب ما کرده است.

بسیج میوه شیرین درخت تناور انقلاب اسلامی است

بسیج و تأثیرگذاری در کشورهای اسلامی

معاون سپاه امام صادق علیه السلام اذعان کرد: امروز بسیج را به عنوان میوه­ شیرین درخت تناور انقلاب اسلامی در کام ملت­ های آزادی­ بخش در تمام دنیا مشاهده می­ کنیم و امیدواریم بسیج که استقلال، آزادی و هویت انسانی به معنی واقعی است در کشورهای اسلامی ­­ای که سال ­های متمادی زیر یوغ استعمار و استکبار بوده و بعضی از آن ها الان نیز در این وضعیت قرار دارند ساری و جاری شود.

بسیج میوه شیرین درخت تناور انقلاب اسلامی است

سرهنگ انبارکی خاطرنشان کرد: زمانی همه شاهد بودند در جنگ 6 روزه اعراب با رژیم صهیونیستی، تمام اعراب بیش­ تر از 6 روز نتوانستند در مقابل رژیم صهیونیستی دوام بیاورند و بلندی ­های جولان و بخش عمده­ ای از خاک سوریه و لبنان از دست رفت اما امروز جبهه مقاومت اسلامی در تمام نقاط دنیا به ویژه در کشورهای اسلامی در مقابل استکبار ایستاده است.

وی افزود: اگرچه جبهه مقاومت شهید می­ دهد و به ظاهر ممکن است تلفاتی داشته باشد اما بر اساس آیات قرآن کریم صبح و پیروزی نزدیک است و برای نمونه ما شاهد پیروزی ­های انصارالله در یمن هستیم و این میوه بسیج است که به کام و جان انصارالله نشسته است.

معاون سپاه استان بوشهر تأکید کرد: اگر بسیج مردمی عراق نبود مطمئن باشید که داعش، عراق را با خاک یکسان می­ کرد و این حشدالشعبی بود که عراق را نجات داد و در سوریه نیز اگر بسیج نبود مطمئن باشید که امروز سوریه استقلال خود را به معنای واقعی از دست داده بود.

انبارکی ادامه داد: این موارد نشان می ­دهد که بسیج به مرحله ­ای رسیده است که نه تنها در داخل کشور و در حوزه ­های مختلف مانند دفاع مقدس و حوزه جنگ نرم و جنگ اقتصادی نقش ­آفرین بوده و کشور را در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب زنده نگه داشته است بلکه امروز شاهد صدور این روحیه بسیجی به سایر کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه هستیم.

بسیج میوه شیرین درخت تناور انقلاب اسلامی است

امروز پرچم بسیج فقط به حدود ایران محدود نمی ­شود

وی ابراز کرد: چهل سالگی بسیج یعنی این که بسیج به مرحله بلوغ فکری، سیاسی و اجتماعی به تمام معنا رسیده است و امروز پرچم بسیج به حدود چهارگانه ایران اسلامی محدود نمی ­شود بلکه ما شاهد شکل­ گیری جغرافیای مقاومت در غرب آسیا هستیم و امیدواریم ان شاءالله در زمان اندکی دیگر شاهد جریان یافتن جغرافیای مقاومت در کنار آمریکای جنایت­کار باشیم اگرچه امروز در کشورهای آمریکای لاتین شاهد استکبارستیزی با اقتباس از جمهوری اسلامی ایران هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه السلام در ادامه گفت: امیدواریم امسال بتوانیم در برنامه­ های گرامیداشت چهل سالگی هفته بسیج که با کنگره سرداران و 2 هزار شهید استان بوشهر مزین شده است نقش بسیج را در اعتلای انقلاب اسلامی به معنای واقعی برای همگان و به ویژه نسل جوان به منصه ظهور برسانیم.

سرهنگ سهراب انبارکی خطاب به مدیرکل و معاونین صدا و سیمای مرکز بوشهر نقش رسانه را در اعتلای فرهنگ بسیجی نقشی بی ­بدیل عنوان و اظهار کرد: مجموعه صدا و سیما و مجموعه سپاه مانند دو جناح مقتدر و قوی در استان بوشهر به عنوان یک نمونه الگو در کشور هستند و همکاری ­های ما در برنامه­ های مختلف در فضای کشوری بی ­نظیر است که انتظار داریم با برگزاری جلسات تعاملی بتوانیم چهره ارزشمند بسیج را به معنای واقعی به لایه های مختلف جامعه بچشانیم.

وی تأکید کرد: جامعه ما لازم است بیش از پیش بدانند که اگر امروز استقلال، اقتدار و عزتی هست به برکت خون پاک شهدای عزیز انقلاب اسلامی و شهدای بسیج هست و اگر بسیج توسط امام خمینی (ره) در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی شکل نگرفته بود در دوران دفاع مقدس ما باخته بودیم و با وجود زحمات سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، این نقش بسیار پررنگ بسیج و شجاعت­ ها و شهامت­ های بسیجیان عزیز بود که باعث شد انقلاب اسلامی در آن عرصه بسیار سخت پیروزمندانه بیرون بیاید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نقش پررنگ بسیج در عرصه دفاع مقدس و سایر عرصه­ ها باعث شد امروز ما شاهد شکل گیری پیاده­ روی بزرگ اربعین حسینی باشیم که یک رزمایش بزرگ فرهنگی نه تنها در جهان اسلام بلکه در جهان بشریت است.

بسیج میوه شیرین درخت تناور انقلاب اسلامی است

معاون سپاه امام صادق علیه السلام اذعان کرد: بسیج مولود مبارک انقلاب اسلامی و ادامه دهنده راه شهداست و ان شاءالله تمهیدات ظهور منجی بزرگ عالم بشریت را فراهم می­ کند.

سرهنگ انبارکی در پایان تأکید کرد: برنامه­ های گرامیداشت هفته بسیج امسال مالامال از استکبارستیزی است و لازم است مردم ما بدانند که دشمن کیست و چه برنامه­ هایی دارد.

این نشست با حضور سرهنگ غلامرضا جمالی مسئول معاونت فرهنگی و هنری و دبیر ستاد گرامیداشت چهل سالگی بسیج سپاه امام صادق علیه السلام، سید حسین ناظر مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر، معاونان این مرکز و جمعی از اعضای ستاد گرامیداشت چهل سالگی بسیج استان بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار