امام جمعه کوهبنان خواستار شد

برگزاری کلاس های آموزش مداحی در شهرستان کوهبنان

جلسه مشترک‌ ساماندهی شئونات فرهنگی و بنیاد غدیر کوهبنان در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد .
کد خبر: ۹۱۹۰۱۲۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛جلسه مشترک‌ ساماندهی شئونات فرهنگی و بنیاد غدیر کوهبنان در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد .  حجت الاسلام عباس جعفری ضمن تبریک میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام‌ (ص) و فرزند برومندش امام جعفر صادق(ع) با استناد به آیات و روایات گفت: انسان همزمان با صبحگاهان پس از انجام عبادت باید در پی کسب رزق و روزی حلال گام بردارد که این تلاش نوعی مجاهدت در راه خدا محسوب می شود .

وی ادامه داد: امورات فرهنگی و‌مذهبی متولی دارد لذا هیات ها و دسته جات عزاداری باید طبق قانون و مقررات مقرر فعالیت نمایند تا کارها بر اساس نظم خاص به پیش بروند.

امام جمعه کوهبنان خاطر نشان کرد: در امورات دینی باید از خرافات و ترویج آن پرهیز کنیم در عزاداری و جشن اعیاد ائمه پایبند به امورات باشیم و از افراط و تفریط در مسائل مذهبی پرهیز نماییم .

وی خواستار برگزاری کلاس های آموزش مداحی در شهرستان شد و افزود: باید کتب و مقاتل معتبر هم‌تهیه و در اختیار مداحان خصوصا مداحان جوان قرار گیرد تا مطالب سند دار در جلسات مداحی و عزاداری مطرح شود.

در ادامه حجت الاسلام احمد رضا قربانی گفت: اطاعت از ولایت و رهبری مایه وحدت و همدلی جامعه اسلامی است که این مهم در دوران غیبت از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است .

وی خاطر نشان کرد: بنیاد غدیر یک‌بنیاد بین المللی است که در ایام عید غدیر فعالیت های بسیار خوبی در راستای گسترش فرهنگ‌ ولایت و رهبری دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان بیان داشت: تشکل هیات های مذهبی و مداحان بعنوان نماد سامان دهی امور مذهبی در شهرستان هستند لذا ۴۰ هیات فعال در شهرستان وجود دارد که حدود ۲۰ هیات تاکنون ثبت داده شده اند.

وی تصریح نمود: در نظرداریم که برای تکریم و تجلیل از هیات های مذهبی سفر زیارتی و سیاحتی در شهر مشهد مقدس برگزار کنیم که نیاز به مساعدت همگان داریم.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار