خبرهای داغ:
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

اگر هنر در مسجد ورود یابد ارتباط مردم با مساجد عمیق تر می شود

حجت الاسلام رمضانی گفت: محور فعالیت های کانون های مساجد، بحث دین و دین باوری است و اگر هنر در مسجد ورود یابد ارتباط مردم با مساجد عمیق تر می شود.
کد خبر: ۹۱۸۹۹۷۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام«علی رمضانی» در نشست هماهنگی برگزاری چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد که امروز (سه شنبه ) در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: قزوین یکی از شهرهای ریشه دار دینی است به طوری که در این استان بالغ بر 361 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد با 27 هزار عضو فعالیت دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: محور فعالیت های کانون های مساجد، بحث دین و دین باوری است و اگر هنر در مسجد ورود یابد ارتباط مردم با مساجد عمیق تر می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد افزود: لازم است در برگزاری این جشنواره از ظرفیت مساجد شهرهای اقماری قزوین به منظور اجرای گروه های نمایشی استفاده کنیم تا مردم این شهرها هم از این فضا بهره ببرند.

 

حجت الاسلام رمضانی افزود: مسجد 14 معصوم، مسجد امام خمینی (ره)، مسجد امام حسن عسکری، مسجد جوادالائمه، مسجد کریم اهل بیت (ع) و مسجد شهر اقبالیه مساجدی هستند که ظرفیت خوبی برای برگزاری جشنواره تئاتر مردمی را دارند.

 

در ادامه دبیر هنری چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اظهار کرد: با توجه به برگزاری این جشنواره در آذر ماه لازم است در خصوص مساجد برگزارکننده این جشنواره برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

 

«علی هوشمند» عنوان کرد: سال گذشته این جشنواره در پنج مسجد اجرا شد و یک مسجد به عنوان پایلوت بود و در سال جاری هم لازم است تا مسجدی به عنوان پایلوت انتخاب شود تا همه گروه های نمایشی در این مسجد اجرا داشته و برنامه ها از این مسجد از رسانه ها منعکس شود.

 

«مجتبی میرزایی نسب» دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد هم در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره خاطر نشان کرد: در برگزاری جشنواره های مختلف در کانون های مساجد و در حوزه تئاتر سعی بر این بوده تا افراد این را بپذیرند که از هنر تئاتر به عنوان منبر در فضای مسجد استفاده کنند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها