خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین

مراکز نگهداری، بازبینی و ساماندهی می شود

حبیبی گفت: باید مراکز نگهداری شلتر بازبینی و ساماندهی شود و دستگاه های ذیربط به تعهدات خود عمل کنند
کد خبر: ۹۱۸۹۵۷۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

مراکز نگهداری، بازبینی و ساماندهی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، منوچهر حبیبی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: طرح ساماندهی معتادان متجاهر اجرایی می‌شود و جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب در قزوین همچنان با قوت ادامه می‌یابد.

وی گفت: مواد مخدر یکی از عوامل مهم و اثرگذار در تهدید سرمایه های اجتماعی است که باید مقابله و مبارزه با آن به صورت جدی مورد توجه دستگاه های متولی قرار گیرد.

حبیبی اظهار کرد: مواد مخدر به سرمایه اجتماعی لطمه زده و هزینه های گزافی را برای مقابله به دستگاه های اجرایی، قضایی و نیروی انتظامی تحمیل می کند.

پیگیری آسیب های اجتماعی مغفول مانده است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین عنوان کرد: آسیب های اجتماعی ابعاد مختلفی دارد که متاسفانه طی این سالها از سوی دستگاه های ذیربط جدی گرفته نشده و در برخی مواقع معضلات اجتماعی و آمار اعتیاد، طلاق، آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی را به دلیل محافظه کاری و یا ملاحظه کاری رسانه ای نکردیم.

این مسئول ادامه داد: به دلیل عدم انعکاس این آمارها بازخورد اجتماعی مناسبی در خصوص بزه و معضلات اجتماعی و تاثیرات منفی آنها کسب نکردیم.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز ماده 16 افزود: باید با جدیت پیگیر باشیم تا از منابع قانونی آن به خوبی استفاده کنیم و همچنین باید مراکز نگهداری شلتر بازبینی و ساماندهی شود و دستگاه های ذیربط به تعهدات خود عمل کنند.

وی افزود: خوشبختانه همکاری دستگاه‌ها به ویژه شورای شهر و شهرداری، با برنامه‌های شورای مبارزه با مواد مخدر استان در حد خوبی است که امیدواریم تداوم یابد.

مراکز نگهداری، بازبینی و ساماندهی می شود

روند رو به رشد اعتیاد زنان

صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: اعتیاد در زنان روند رو به رشدی دارد و متاسفانه به موازات تغییر جنسیت آسیب ها، سن ابتلا به اعتیاد نیز کاهش یافته و زنگ خطر به صدا درآمده است.

وی افزود: به خاطر حساسیت های اینگونه آسیب ها وجود فضاهای ویژه زنان برای اقامت و داشتن پناهگاه بسیار ضروری است تا بتوان با ساماندهی آنها در گام های بعدی برای کنترل و درمان مشکلات این قشر اقدام کرد.

مراکز نگهداری، بازبینی و ساماندهی می شود

ایجاد سرپناه برای زنان معتاد و رها شده در جامعه، نیاز استان است

مهدیه سادات قافله باشی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست بیان کرد: ایجاد سرپناهی برای زنان معتاد و رها شده در جامعه نیاز و مطالبه ای چند ساله در قزوین بود که امروز تحقق یافته است.
وی افزود: در کنار دهها پل و تقاطع که در دل شهرها ساخته می شوند خوابیدن حتی یک زن در زیر این پل ها چهره نا زیبایی به شهرهای ما می دهد که باید از آن جلوگیری کرد.

قافله باشی اضافه کرد: تاسیس مرکز شبانه نگهداری بانوان آسیب دیده و حمایت شورای شهر و شهرداری از آن فراتر از بخشنامه و اختصاص ردیف بودجه و در واقع یک مطالبه و دغدغه جدی از سوی تمامی اعضای این شورا بود ولی متاسفانه در این محل با تمام هزینه های صورت گرفته تعداد مراجعین جامعه هدف انگشت شمار بوده است.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها