خبرهای داغ:
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین :

به بهانه شهرک سازی و ارزش افزوده نباید بخش کشاورزی را از بین برد

قبادی گفت: به بهانه شهرک سازی و ارزش افزوده نباید بخش کشاورزی را از بین برد چرا که بخش کشاورزی استان بخش باظرفیتی است که باید توجه ویژه ای به این بخش داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۸۹۰۹۶
|
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عیسی قبادی معاون امور اقتصادی استاندار در دیدار با فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین و مدیران این سازمان بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی طی چهل سال گذشته خدمات زیادی در بخش کشاورزی و رشد و تو سعه کشور داشته است.

وی گفت: بخش کشاورزی باید در توسعه و اقتصاد کشور و استان پیشرو باشد بنابراین نگاه ما باید به این بخش تغییر کند. اگر به بخش کشاورزی مشکلی وارد شود، کشاورزی ضعیف و ناتوان شده و روند توسعه ای متوقف خواهد شد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین اضهار کرد: با ایجاد شرایط مناسب اشتیاق کشاورزان و سرمایه گذاران را به بخش را باید بیشتر کرد. طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در بخش کشاورزی استان انجام شده که باید شرایط را برای سرمایه گذاری در زمینه توسعه گلخانه و کشت گیاهان دارویی افزایش داد.

این مقام مسئول یاد آور شد: استان قزوین با توجه به شرایط آب و هوایی می تواند پایتخت گیاهان دارویی کشور باشد. همچنین این استان بستر مستعدی در بخش کشاورزی دارد بنابراین می توان از این ظرفیت استفاده و طرح های خوبی در آن اجرا کرد.

قبادی در ادامه با اشاره به نقش علم و تکنولوژی در روند توسعه کشاورزی گفت: اگر علم و تکنولوژی در بخش کشاورزی بکار گرفته شود روند توسعه این بخش نیز سرعت می گیرد. متاسفانه ساخت و ساز غیر مجاز و خارج شدن اراضی درجه یک حوزه کشاورزی در آینده تولیدات کشاورزی با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی افزود: دشت قزوین بستر مستعدی برای کشاورزی دارد بنابراین باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی آن جلوگیری شود. با اجرای الگوی کشت مناسب در استان می توان از تخریب و خشکی اراضی کشاورری جلوگیری کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین تاکید کرد: به بهانه شهرک سازی و ارزش افزوده نباید بخش کشاورزی را از بین برد و با برنامه ریزی می توان نیاز استان های همجوار به محصولات کشاورزی را نیز تامین کرد چرا که بخش کشاورزی استان بخش باظرفیتی است که باید توجه ویژه ای به این بخش داشته باشیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها