خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

۳۹۷۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۷۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است .
کد خبر: ۹۱۸۸۳۹۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزویندر جلسه سامانه نوین آبیاری که با حضور معاونین و مدیران سازمان برگزار شد با بیان این مطلب افزود : این میزان سامانه نوین آبیاری در قالب ۱۳۷ طرح اجرا شده است .


وی اظهار داشت : همچنین در همین راستا ؛ ۴۴۴۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در قالب ۱۹۵ طرح با ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا می باشد .


به گفته ی خمسه ؛ برنامه اقتصاد مقاومتی در سال جاری برای سامانه نوین آبیاری در استان ۵۹۵۰ هکتار تعیین شده است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : سال گذشته در زمینه اجرای طرح های آب و خاک روند خیلی خوبی بود که امسال نیز این روند باید ادامه یابد تا طرح ها به پایان برسد.


خمسه تصریح کرد : در حال حاضر ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی مستعد سامانه نوین آبیاری در استان داریم که بایستی طی یک برنامه ریزی مناسب نسبت به اجرای سامانه های نوین آبیاری انجام داد .


به گفته ی وی ؛ تاکنون بیش از ۴۵ هزار هکتار سامانه نوین ابیاری در استان اجرا شده است .


وی یاد آور شد : بر اساس مصوبه سفر ریاست جمهوری مبنی بر اجرای ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تاکنون ۱۹ هزار و ۶۷۷ هکتار اجرا شده و ۳۲۳ هکتار نیز باقی مانده که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید .

 

1010/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها