خبرهای داغ:

کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضائی دستاورد اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش

رئیس کل دادگستری استان قزوین در جلسه ای که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش و طرح هر مدرسه یک قاضی را در کاهش ورود پرونده به محاکم موثر دانست.
کد خبر: ۹۱۸۷۳۹۰
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان گفت: باید پرونده های کیفری و حقوقی که قابلیت صلح و سازش دارد به شورای حل اختلاف ارجاع و مردم را به سمت صلح و سازش هدایت کنیم.

وی گفت: در راستای بخشنامه ریاست معظم قوه قضاییه در استان طرحی با عنوان طرح طلایه داران صلح و سازش ارائه شده است ، که در این طرح گروه هایی بعنوان همیاران صلح و سازش تعیین شده و سعی داریم از تمام ظرفیت ادارات و نهادهای دولتی، عمومی و خصوصی در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه استفاده کنیم.

مقام ارشد قضایی استان گفت:امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش ورودی پرونده ها،اطاله دادرسی، هزینه ها، حضور شهروندان در محاکم و کاهش آمار جمعیت کیفری باشیم .

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت:یکی از سازمان هایی که در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای این طرح در نظر داریم آموزش و پرورش است و باید فرهنگ سازی کنیم که ان شاالله این فرهنگ فراگیر شود.

وی افزود: باید از ظرفیت بالقوه آموزش و پرورش جهت آموزش مسائل حقوقي و اطلاع رساني درخصوص جرائم درسطح مدارس بهره برد چرا که آموزش قانون و حقوق فردی و اجتماعی نیز مانند سایر دروس بلکه فراتر از آن در زندگی حال و آینده افراد نقش بسزایی داشته و یکی از دستاوردهای مهم آن کاهش ارتکاب جرائم و آسیب های اجتماعی و به دنبال آن کاهش ورودی پرونده به محاکم خواهد بود، که براين اساس طرح هر قاضي يك مدرسه با هدف آگاهي بخشي در خصوص مسائل اجتماعي و حقوقي در حال اجرا مي باشد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح نماد موضوع مهمی می باشد که در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی هدف گذاری شده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان داشت: همکاری قابل قبولی بین دستگاه قضایی و آموزش پرورش است که امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم واین هدف را به خوبی دنبال کنیم.

 

1010/د30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها