خبرهای داغ:
معاون فنی و اجرایی سازمان پدافند غیرعامل کشور

مبنای پدافند غیرعامل استفاده از فناوری و تکنولوژی روز است

مینوییان گفت: مبنای پدافند غیرعامل استفاده از فناوری و تکنولوژی روز است که این امر توصیه مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۹۱۸۷۲۶۱
|
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مینوییان معاون فنی و اجرایی سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش پدافند غیرعامل که در استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: برنامه ریزی در استفاده از وقت و حداکثر بهره وری از آن، اصل اساسی پدافند غیرعامل است و توفیق خدمت به مردم کشور اگر از دست برود قابل برگشت نخواهد بود.

وی گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که بدون به کارگیری از تجهیزات نظامی ایجاد شده و باعث کاهش آسیب پذیری و موجب مصون سازی می شود تا اگر آسیبی در کشور ایجاد شد بتوان با تدابیر تعریف شده از خسارت های احتمالی پیشگیری و آسیب ها را جبران کرد.

معاون فنی و اجرایی سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: موضوع اصلی پدافند غیرعامل، دارایی هاست که شامل زمان، زیرساخت ها، اراضی، مصالح ساختمانی و غیره می شود که جزو سرمایه های ملی است.

مینوییان عنوان کرد: تهدید دشمن این است که بتواند به سرمایه های ما از جمله نیروی انسانی ضربه وارد کند و ما موظف هستیم به بهترین شکل از سرمایه های انسانی در مقابل تهدیدات دشمن دفاع کرده و آنها را حفظ کنیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات طبیعی در کشور که موجب ایجاد مشکلات در زیرساخت های برخی استان ها شد افزود: ریزگردهایی که موجب شد تا به زیرساخت های برق و آب در استان خوزستان آسیب هایی وارد شود اگر با مطالعه درست، آسیب پذیری زیرساخت ها شناسایی می شد، با سرعت بیشتری می توانستیم مشکلات موجود را برطرف کرده و حتی پیشگیری نماییم.

معاون فنی و اجرایی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: کار پدافند غیرعامل با فکر و اندیشه قابل اجراست و باید پدافند غیرعامل را تسری دهیم.

وی اضافه کرد: باید به هوش باشیم کشور ما به دلیل اینکه دشمن قدار و با تکنولوژی بالا به دنبال ضربه به کشور در حوزه های مختلف است، بتوانیم در مقابل تک دشمن پاتک کرده و در مقابل تهدیدات و آسیب های این دشمن قوی کشور را با تکنولوژی بالاتر، مصون و تاب آور سازیم.

مینوییان گفت: مبنای پدافند غیرعامل استفاده از فناوری و تکنولوژی روز است که این امر توصیه مقام معظم رهبری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها