خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

شهدا از اهل بیت(ع) نحوه صحیح زندگی کردن را آموختند و زنده دل ماندند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهداء با استفاده ویژه از ماه‌های محرم و صفر و درس زندگی گرفتن از اهل بیت(ع) نحوه صحیح زندگی کردن را آموختند و زنده دل ماندند.
کد خبر: ۹۱۸۶۷۶۹
|
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

شهدا از اهل بیت(ع) نحوه صحیح زندگی کردن را آموختند و زنده دل ماندندبه گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، حجت‌الاسلام ماندگاری شب پنجشنبه در یادواره ۶۴۱ شهید سرافراز شهرستان کبودراهنگ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهداء با استفاده ویژه از ماه‌های محرم و صفر و با درس گرفتن از آیه مبارکه ۲۴ سوره انفال مبنی بر زنده بودن انسان از خداوند و درس زندگی گرفتن از اهل بیت(ع) نحوه صحیح زندگی کردن را آموختند و زنده دل ماندند.

وی افزود: هرکس این درس را خوب یاد گرفته باشد نتیجه آن دعای معروف زیارت عاشورا می‌شود که در آن از خداوند بزرگ می‌خواهیم که زندگی و مرگ ما را همانند زندگی و مرگ محمد(ص) و آل محمد(ص) قرار دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: دومین درس شهدا از قرآن کریم آیه ۲۴ سوره توبه است که می‌فرماید همه شما نمی‌توانید در زندگی خدا و رسولش را بیشتر از خود و خانواده‌تان دوست داشته باشید و شهدا این کار را انجام دادند و مانند شهدای کربلا از همه زندگی و خانواده خود دل بریدند و این یعنی گذشت به خاطر خدا.

وی سومین درس شهدا را آیه ۳ سوره مبارکه صف عنوان کرد و افزود: این آیه در خصوص کسانی است که در راه خدا به صف می‌شوند و مجاهدت می‌کنند و در این راه استقامت می‌ورزند که نتیجه کار خود را می‌بینند و در بهشت خداوند وارد خواهند شد در حالی که خداوند متعال از آنان خشنود و آنان نیز از پروردگار قادر راضی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات