فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:

ملت ما از جوانانش گذشت تا زیر فشار دشمن نباشد

مراسم بزرگداشت سردار شهید محمدجعفر سعیدی و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۳۸ شهید عملیات «کربلای ۴» استان بوشهر و دومین یادواره شهدای روستای احشام قائدها برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۵۹۳۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، مراسم بزرگداشت سردار شهید محمدجعفر سعیدی و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۳۸ شهید عملیات «کربلای ۴» استان بوشهر و دومین یادواره شهدای روستای احشام قائدها شهرستان دشتی برگزارشد.

در این مراسم که باحضور خانواده های معظم شهداء ، ایثارگران ، رزمندگان و مردم ولایت مدار استان بوشهر وشهرستان دشتی در روستای احشام قایدها برگزار شد ، سردار زیراهی درابتدای مراسم با اشاره به گذشته پرافتخار این ملت درهشت سال جنگ تحمیلی گفت: باید ازگذشته پلی بسازیم برای پیشرفت و آبادانی این انقلاب و از شکستها و پیروزی های آن درس بگیریم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه به نقش موثرناوتیپ امیرالمومنین (ع) استان بوشهر در عملیات کربلای 4 وماموریت ترابری این ناوتیپ پرداخت و اضافه کرد گردانهای مالک وحضرت ابالفضل (ع) استان بوشهر دراین عملیات خوش درخشیدند و ماموریت خود را به نحواحسنت انجام دادند اما به واسطه خیانت و نفاق برخی نیروهای نفوذی عملیات به اهداف ازپیش تعیین شده خودش نرسیدومتوقف شد.

در ادامه  فرمانده نیروی دریایی سپاه توکل و مدد جستن از ذات باریتعالی و ائمه اطهار(علیهم السلام ) در زمان سختی ها وتنگناها زا نسخه نجات بخش دانسته و گفت :  همانهایی که جان ومال وفرزند خویش را در راه این انقلاب ونظام فدا کردند همانهایی هستند که اگر درزمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیز بودند به یاری فرزند رسول خدا می شتافتند وازهچ چیز دریغ نمی کردند.

سردار تنگسیری گفت : استان بوشهر استان دارالحماسه است و در صحنه عمل آن را اثبات کرده است. قیام شهید رئیسعلی دلواری و یارانش در مبارزه با استعمار ، حماسه شهید مهدوی و یارانش در جنگ با مزدوری به نام صدام ، و حماسه فرزندان انها در نیروی دریایی سپاه در دستگیری تفنگداران آمریکایی که نماد استکبار کنونی هستند نشان داد که این استان درسه جبهه مختلف میزان دلاوری و حماسی بودن خویش را به نمایش گذاشته است و باید دشمنان ما این رابدانند ملت ما جوانان و فرزندان سلحشورش راداد تا زیرفشار دشمن لحظه ای سرافکنده نباشد.

سردار تنگسیری گفت :غواصان و رزمندگان این استان درعملیات کربلای 4 به همراه سردار رشید اسلام شهید محمدجعفرسعیدی و ۱۳۷ شهیداین عملیات مردانه در برابر تیرهای دشمنان ایستادند و خط باز کردند و دلاورمردان بوشهری نیز در ناوتیپ امیرالمؤمنین (ع) حماسه آفریدند.

وی گفت ،  بیعت رزمندگان ما با امام امت بیعت ایمانی و عملی بود و لحظه ای شک وتردید در عمل به فرامین رهبری به خودشان راه نمی دادند و  بابیان اینکه هیچ‌گاه دشمن با ما کنار نمی‌آید، تصریح کرد: اگر بخواهیم با استکبار کنار بیاییم باید دین بدهیم و به نوکر استکبار تبدیل شویم و به دوران طاغوت بازگردیم که رویه ننگ و توهین به ملت ایران است.

تنگسیری تصریح کرد: دشمن بداند این رزمندگان بودند که بافرمان ولایت خط‌شکن شدند و امروز فرزندان همین رزمندگان استوار تر ازگذشته درمقابل دشمنان این انقلاب ایستاده اند و ذره ای از عهد وپیمانی که باولی وامام خویش بسته اند کوتاه نخواهند امد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد ، امام خمینی (ره) فرمودند راه قدس ازکربلا می گذرد و صحبت امام امت محقق شده و جبهه مقاومت خودرا تا مرزهای رژیم اشغالگرقدس رسانده و به حول وقوه الهی نفسهای این رژیم به شماره افتاده است.

سردار تنگسیری به وعده های خداوند درقرآن اشاره کرد و گفت تمامی این وعده ها محقق می شود و وظیفه ما ایمان واعتقاد راسخ به این وعده ها و صبر برتحقق آنهاست.وی به بازخوانی وصیت نامه های شهداء که اطاعت ازولی فقیه و حفظ حجاب از توصیه های موکد شهداء بود اشاره کرد ودر پایان گفت براساس آیات قرآنی شهداء زنده هستند و در هنگامه سختی ها و مشکلات می توان به این امامزادگان عشق توسل جست.

در ادامه این یادواره ، برادر رزمنده و بسیجی آقای لیروای که همرزم شهید محمدجعفر سعیدی بودند به بیان ویژگیهای شخصیتی سردارسعیدی پرداخته وگفتند  آن شهید والامقام به جایگاهی رسیده بود که گویی از این دنیا نبود و هیچ تعلق خاطری به این دنیا نداشت و انسان درکناراین شهید به آرامش وصف ناشدنی می رسید و ازانقلاب هیچ سهمی برای خودش قائل نبود بلکه وجودش را برای انقلاب گذاشته بود.

دراین مراسم  ازتمبریادبود سردارشهیدمحمدجعفرسعیدی با حضور همسر شهید رونمایی شد.

مرثیه سرایی ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت برادر حاج مهدی نظری ، و  تجلیل وتقدیر ازخانواده معظم شهیدان محمدجعفرسعیدی ، غلامحسین تیموری ،احمدغلامی ازدیگربرنامه های این یادواره بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات