سی و دومین یادواره شهدای مبارزه با آمریکای جنایت­ کار در خلیج فارس، با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بندر بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۲۵۴۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مسئول گروه تفحص سیره شهدا که سخنران ویژه این یادواره بود، گفت: شرکت در مهمانی شهدا دو پذیرایی ساده برای همه ما دارد که یکی از این پذیرایی ­ها «حسرت» است.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری اظهار کرد: هرکس به مقام شهدا پی ببرد و این مسئله را به خوبی درک کند که خداوند عاشق و خریدار آن ­ها شده است لازم است با تمام وجود حسرت بخورد و نوای «یا لیتنا کنا معکم» سر دهد.

وی تصریح کرد: «اتمام حجت» پذیرایی دوم مهمانی شهدا است که به این معنا است که خداوند یک قرارداد با بندگان خود دارد که اگر شما خودتان برای من خرج کنید من نیز در مقابل، تمام خدایی خود را خرج شما می کنم.

این مقام مسئول تأکید کرد: شهدا همه دارایی خود را در راه خدا خرج کردند به علت توانستیم در دفاع مقدس پیروز شویم و با همین شیوه نیز می توانیم در جنگ اقتصادی و تحریم ها بر دشمنان پیروز شویم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این یادواره گفت: ما گذشته درخشان و افتخارآمیزی داریم که لازم است نه تنها آن را فراموش نکنیم بلکه بیش از پیش نسبت به شناخت این میراث تلاش کنیم.

سردار رمضان زیرراهی حماسه شهید نادر مهدوی را از مهم ترین افتخارات استان بوشهر برشمرد و اظهار کرد: این حماسه ماندگار در 16 مهر سال 1366 توسط رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران در مقابله با شیطان بزرگ در خلیج فارس اتفاق افتاد که رزمندگان ما توانستند ضربه ای کوبنده به ابهت استکبار وارد کرده و قدرت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشند.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس با صدها عملیات مقابله به مثل هم جلوی بلوک شرق و هم جلوی بلوک غرب و ارتجاع منطقه ایستاد و آمریکا که می­ خواست امنیت را در خلیج فارس تأمین کند اعلام کرد که قادر نیست حتی امنیت خود را هم تأمین کند.

این مقام مسئول تأکید کرد: برای رزمندگان استان بوشهر بسی افتخار است که روز نیروی دریایی سپاه 16 مهر است که حماسه ماندگار شهید نادر مهدوی و هم رزمانش رقم خورده است.

انجام مداحی توسط محمد مهدی سلیمی و اجرای 2 قطعه موسیقی حماسی توسط ساسان نوذری خواننده بوشهری از دیگر برنامه­ های این یادواره بود.

در این یادواره از خانواده شهدای مبارزه با آمریکای جنایت­ کار در خلیج فارس و منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تجلیل به عمل آمد.

هچنین گلزار دو شهید گمنام مدفون در محوطه حسینیه عاشقان ثارالله غبارروبی و گل­ افشانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها