خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی

دین، حکم آب و غذا را برای انسان دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: هر انسانی به میزان ظرفیت وجود خودش باید دین را فراگرفته و به دیگران نیز بیاموزد، زمانی که انسان همت کند خدای متعال مسیر پیش روی او را باز خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۸۵۷۱۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دومین روز سخنرانی خود در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس اظهار کرد: دین یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مسائل زندگی هر انسان عاقلی است.

 

وی ادامه داد: اهمیت اینکه انسان دین خود را بشناسد و به آن عمل کند تا حدی است که او را به سعادت دنیوی و اخروی می‌رساند و به همین منظور باید بیشترین اهمیت را برای شناخت دین قائل باشیم.

 

امام جمعه قزوین با بیان اینکه فهم دین را نمی‌توانیم به دیگران واگذار کنیم و هر انسان باید خودش در پی شناخت دین باشد، عنوان کرد: دین، حکم آب و غذا را برای انسان دارد و در صورتی می‌توانیم به خوبی از دین تغذیه شویم که خودمان در پی شناخت آن باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به کلامی از امام رضا (ع) در باب اهمیت شناخت دین، بیان کرد: حضرت می‌فرمایند رحمت خدا شامل حال کسانی که امر ما را زنده می‌کنند که همان فراگیری علوم ما و آموزش آن به دیگران است. این مردم زمانی که شیرینی کلام ما به گوششان برسد به دل آنها می‌نشیند.

 

وی اذعان کرد: امام راحل به عنوان یکی از انسان‌های آزاده و دینمدار توانست آوازه ائمه اطهار(ع) را به گوش جهانیان برساند و شرایط به گونه ای شد که خداوند فضایی ایجاد کرد تا مردم به خدمت امام خمینی(ره) درآمدند و از طریق ایشان با دین آشنا شدند.

 

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: هر انسانی به میزان ظرفیت وجود خودش باید دین را فراگرفته و به دیگران نیز بیاموزد، زمانی که انسان همت کند خدای متعال مسیر پیش روی او را باز خواهد کرد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است که "اگر خدای متعال بخواهد خاندان و خانواده ای را به خیر برساند کاری می‌کند که آنها در مسیر آموزش و فراگیری دین و فهم قرآن و نهج البلاغه قرار بگیرند." ما شاهدیم که خانواده‌های اهل ایمان بسیار پرمحبت و مهربانند و آرامش روحی و معنوی آنها زیاد است و تحمل آنها در برابر مشکلات زندگی زیاد است و کمک حال اطرافیان خود خواهند بود.

 

وی در ادامه حدیث پیامبر اسلام(ص) بیان کرد: خیر دیگری که خدای متعال به خانواده‌های اهل ایمان عنایت می‌کند افزایش رفاقت و همدلی و مهربانی و سازش در خانواده است که از استرس و پریشانی و دعوا و ناراحتی به دور است. سومین ویژگی این خانواده‌ها این است که تمام زندگی آنها به نیت رضای خداست و همه اقدامات آنها با اندیشه و مشورت و فکر و قصد خیر انجام می‌گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: در خانواده ایمانی و دینمدار بزرگترها مورد احترام کوچکترها قرار دارند. اما اگر خانواده ای از خیررسانی خداوند محروم بماند اختلاف و درگیری و استرس و پریشانی و ناراحتی بر آن حاکم می‌شود بنابراین برای اینکه از این خیر الهی محروم نشویم باید در فهم دین همت بگماریم.

 

آیت‌الله عابدینی گفت: خدای متعال خطاب به پیامبرش می‌فرماید آیا کسی که حقانیت آیات الهی را می‌فهمد با کسی که آنها را نمی‌فهمد یکسان است؟ در میان بندگان من شکرگزاران اندک هستند. باید بدانیم که با فهم آیات الهی گوش و چشم و قلب و دل حیوانی تبدیل به گوش و چشم و دل انسانی می‌شود.

 

وی در پایان با اشاره به خطبه ۸۷ نهج البلاغه ابراز کرد: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند انسان‌های بی دین و بی ایمان فقط صورت انسانی دارند و قلب و دل آنها به صورت حیوان است و مرده زنده نما و مرده متحرک است.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها