خبرهای داغ:

آخرین وضعیت مرز خسروی ،روند بازگشت زئران از مرز شدت گرفت

روند بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) از مرز خسروی از صبح امروز جمعه 26مهر شدت گرفت
کد خبر: ۹۱۸۴۲۵۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری  بسیج از کرمانشاه، این روزها راه‌های استان کرمانشاه مسیرهای منتهی به مرزهای خسروی در قصرشیرین و مهران در ایلام، حال و هوای عاشقانه و عارفانه به خود گرفته است.

مرز خسروی امسال پس از 6 سال بسته بودن، از 15 شهریورماه بر روی زوار عتبات عالیات بازگشایی شد و با توجه به روند افزایش زوار، شور حسینی همچنان در کرمانشاه در مسیرهای منتهی به مرز (مسیر بزرگراه کربلا تا خسروی) چه در مسیر رفت و چه در مسیر بازگشت؛ کمان‌کان جاری‌ست.

مسیر بزرگراه کربلا تا خسروی این روزها «راه حسین» است، موکب‌ها و خدمات بسیاری در این مسیر فراهم شده، این راه فقیر و غنی نمی‌شناسد، اینجا کسی بر کسی فخر نمی‌فروشد؛ اینجا این روزها تبدیل به دانشگاهی بزرگ شده که هرکس درسی را از مکتب حسین آموخته، حالا به نمایش گذاشته است؛ هر چه دارند در طبق اخلاص می‌گذارند و می‌گویند «پذیرایی زوار آقا، ابا عبدالله الحسین هستیم».

گزارش میدانی خبرنگار  بسیج مستقر در مرز خسروی، حاکی از آن است که آمار بازگشت زائران حسینی در یک روز مانده به اربعین در مرز خسروی به مراتب بیشتر از مرحله خروج آن‌ها از مرز است.

تاکنون 160 هزار نفر از طریق مرز رسمی خسروی عازم کربلای معلی شده‌اند و 37 هزار تن نیز از طریق این مرز به میهن بازگشته‌اند.

بنا بر اعلام تاتار فرماندار قصرشیرین، تمهیدات لازم برای بازگشت زائران در مرز خسروی و عراق فراهم شده به‌طوری‌که 200 دستگاه اتوبوس از کرمانشاه در بغداد مستقر شده تا زائران را به خسروی و منذریه منتقل کنند و پس از بازگشت زائران به کشور، بلافاصله و بدون معطلی از این پایانه‌ مرزی با استفاده از تعداد فراوان اتوبوسی که وجود دارد به سمت استان‌های مورد نظر حرکت می‌کنند.

در قصرشیرین و مرز خسروی 20 موکب به منظور خدمات‌رسانی در زمینه تغذیه و اسکان برپا شده که تا سه روز بعد از اربعین به خدمات‌رسانی خود به زوار ادامه خواهند داد.

پلیس راه استان نیز، واژگونی خودرو و انحراف به چپ که ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان در بازگشت از سفر کربلا است را بیشترین علل سوانح رانندگی در ایام اربعین اعلام کرده و از رانندگان و زائران خواست تحت هیچ شرایطی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند.

محمد حیدری، رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از ترافیک پرحجم، اما روان در مسیر بازگشت زوار در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون هیچگونه گره ترافیکی در سطح جاده‌های استان نداریم و تمامی راه‌های باز است.

 

 

ارسال نظرات