خبرهای داغ:
معاون سیاسی استاندار

عدم پاسخگویی برخی مدیران، دغدغه جدی استان/ رسانه ها اخبار را از مراجع رسمی استخراج نمایند

حبیبی گفت: فراری بودن مدیران از پاسخگویی به رسانه ها یکی از دغدغه های جدی ما می باشد.
کد خبر: ۹۱۸۳۵۸۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، اولین جلسه شورای اطلاع رسانی استان به ریاست منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار و با حضور اعضای شورای اطلاع رسانی استان در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد.

حبیبی در این نلسه بیان کرد: شورای اطلاع رسانی استان با ساز و کار جدید و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد کار خود را آغاز کرده که این سازو کار به جهت ارتباط با رسانه ها می باشد.

وی گفت: این شورا به دنبال تبیین برنامه ها و سیاست های دولت است که به موقع و منظم اطلاع رسانی شود و اخبار و اطلاعات در راستای امیدآفرینی و ایجاد نشاد و اعتماد عمومی در اختیار جامعه قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار اظهار کرد: همانطور که در ساز و کار این شورا آمده، منابع خبری و اطلاعاتی، کسانی هستند که باید خبر تولید کنند تا رسانه ها بتوانند از آنها تولید خبر کرده و افکار عمومی را روشن کنند.

حبیبی عنوان کرد: صدا و سیما یک رسانه ملی است که درخدمت دولت است و روابط عمومی ها نیز بازویی برای دستگاه ها برای اطلاع رسانی می باشند.

وی افزود: آسیب شناسی ایرادات و نواقص در این حوزه بسیار مهم است و باید مورد بررسی قرار گیرد و این جمع می تواند تقاط تهدیدزا را تبدیل به فرصت نماید.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: ارتباط مدیران با رسانه ها باید ساده و روان برگزار شود و ارتباط دوسویه بین دولت و رسانه باید به صورت ساده و روان حل شود. برخی مدیران از رسانه فراری هستند. یکی از ویژگی های مدیریتی این است بتواند عملکرد دولت را اطلاع رسانی کند و ما در قبال مسوولیتی که داریم باید پاسخگو باشیم. فراری بودن مدیران از پاسخگویی به رسانه ها یکی از دغدغه های جدی ما می باشد.

حبیبی با اشاره به خبر یکی از رسانه های استان مبنی بر قیمت گذاری نان اضافه کرد: از رسانه ها می خواهیم که اخبار را از مراجع رسمی استخراج نمایند. تا کنون هیچ تصمیمی برای قیمت نان گرفته نشده، اما از دستگاههای صنعت، فرمانداری و دستگاه های ذیربط انتظار عکس العمل و پاسخگویی به این را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اطلاع رسانی تفاوتی بین خبرگزاری ها و مطبوعات قایل نیستیم. مهم این است خبر درست و صحیح باشد و افکار عمومی را اغنا نماید. اما رسانه فعال و پویا که عملکرد دستگاه ها را به درستی و با سرعت و دقت نظر در جامعه اطلاع رسانی می کند برای ما مهم است.

معاون سیاسی استاندار قزوین ادامه داد: مدیران ما باید به برنامه ها و سیاست های دولت حساس باشند و خدمات نظام را به موقع اطلاع رسانی نمایند. بی تفاوتی مدیران نسبت به برنامه های دولت قابل قبول نیست. لذا مدیران باید در عرصه رسانه فعال باشند و ارتباط با رسانه ها داشته باشند.

حبیبی با اشاره به پوشش برنامه ها از سوی صدا و سیما یادآور شد: دستگاه های اجرایی مکلفند یک درصد از هزینه های خود را صرف آگاهی بخش و اطلاع رسانی نمایند. آیین نامه این موضوع امسال تهیه و ابلاغ شده است. از همین تریبون اعلام می کنیم که این موضوع جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عملکرد دستگاه ها، برای دستگاه های اجرایی ظرفیت بسیار خوبی است.

وی افزود: در برخی دستگاه ها پایگاه های اطلاع رسانی قوی نداریم. حجم کار این دستگاه ها بسیار زیاد است و نیاز است روابط عمومی های قوی داشته و دستگاه ها به این موضوع حساس باشند. همچنین شورای اطلاع رسانی هر ماه باید برگزار شود و علاوه بر اعضای رسمی از اساتید امر دعوت شود تا با حضور در این جلسات پیشنهاداتی ارائه دهند.

معاون سیاسی استاندار قزوین اظهار کرد: تعامل مدیران با رسانه ها باید به عنوان یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران باشد و نشست روابط عمومی ها به صورت فصلی باید اجرا شود تا با کمک هم ایرادات و اشکال کار گرفته شده و نقاط قوت برجسته شود.

حبیبی ادامه داد: روابط عمومی ها باید از سوی دستگاه ها تقویت شوند. مدیر دستگاه باید روابط عمومی و نیروی انسانی آن را مجهز و تقویت نماید زیرا روابط عمومی بعنوان مشاور تمام عیار و قلب دستگاه می باشد.

این مسوول بیان کرد: حضور مدیر هر دستگاه در رسانه ها و پاسخگویی آنها به رسانه ها در اختیار شورای اطلاع رسانی استان قرار گیرد.
و توقع ما از صدا و سیما این است که اقدامات مهم استان در زمینه های عمرانی، اقتصاد، اجتماعی تحت عنوان قزوین در مسیر توسعه به اطلاع مردم برسد.

معاون سیاسی استاندار مطرح کرد: همه ما باید تلاش کنیم حس اعتماد و امید و نشاط را در جامعه زنده کنیم و مشکلات و نواقص وجود دارد اما ما باید ایجاد نشاط کرده و افکار عمومی را روشن کنیم. کمبودها باید در قالب انتقاد سازنده بیان شود و واقعیت ها از زبان مدیران بیان شود. با هماهنگی بین دستگاه های اجرایی، مطبوعات و صدا و سیما، یک انسجام خبری داشته باشیم و این اطلاع رسانی در راستای اهداف نظام باشد.

حبیبی با اشاره به بحث اربعین گفت: در بحث اربعین امسال بیش از 43 هزار نفر از استان ثبت نام کرده اند و هماهنگی ها در خارج و داخل مرز انجام شده و مشکلی وجود ندارد اما ازدحام جمعیت بسیار بالاست و توصیه ما این است در سریع ترین زمان زایران اقدام به بازگشت نمایند.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها