خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند:

پیاده روی اربعین پیام‌رسان خون شهداست

امام جمعه نهاوند گفت: اهمیت اربعین در این است که نهضت حسینی را تضمین کرده و پیاده روی اربعین پیام‌رسان خون شهداست و توانسته در دنیا پیام شهدای کربلا را نشر دهد.
کد خبر: ۹۱۸۳۱۴۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲

پیاده روی اربعین پیام‌رسان خون شهداستبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی امروز در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به فرموده رسول گرامی(ص) مبنی بر انجام واجبات الهی اشاره کرد و اظهار داشت: با تقواترین انسان‌ها واجبات خود را انجام می‌دهد و گناهان را ترک می‌کند.

وی با بیان اینکه در وظایف و تکالیف اولویت شرط است و ابتدا انجام واجبات و بعد انجام مستحبات است، گفت: عاقلانه نیست کسی نماز نخواند اما برای کربلا رفتن اهتمام داشته باشیم.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه کسی که معصیت می کند خدا را نشناخته است، گفت: اگر این رفتن باعث بیداری وی شود و انسان را به راه راست هدایت کند اشکال ندارد.

وی با بیان اینکه به فرموده امام(ره) مذهب شیعه با خون خود آزادی بشریت را تضمین کرده است، گفت: این افتخار به خاطر شهادت امام حسین(ع) است.

مغیثی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین با حضور ۸۰ کشور زمینه ظهور را فراهم می‌کند تا دنیا و مستضعفین جهان امام را بشناسند چراکه تنها راه نجات بشریت است، گفت: اهمیت اربعین در این است که نهضت حسینی را تضمین کرده و پیاده روی اربعین پیام‌رسان خون شهداست و توانسته در دنیا پیام شهدای کربلا را نشر دهد.

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین جز شعائر است و امثال ما که نمی توانیم به این پیاده روی برویم باید بگوییم خوشابحال آنان که با رنج این سفر با استقبال در این راه قدم بر می دارند، گفت: این رفتار نشان می دهد عشق و علاقه به اباعبدالله (ع) عامل جذب است.

امام جمعه نهاوند در ادامه با اشاره به اینکه جنبش علمی کشور امیدوارکننده است هرچند جریانی در دانشگاه منکر این مهم هستند، گفت: امروز برخی در دانشگاه ها دانشجویان و نخبگان کشور را دلسرد و نا امید می کنند.

وی افزود: امروز ایران اسلامی نسبت به ۲۰ سال گذشته پیشرفت های مهمی در عرصه های مختلف داشته چراکه در زمان جنگ توان دفاع از خود را نداشتیم اما امروز به جایی رسیده ایم که سپاه پاسداران به تنهایی توان مقابله با حملات نوین دشمن را دارد که این مایه امیدواری است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی علی رغم کینه توزی های ۴۰ ساله دشمنان در تقویت زیرساخت ها و توسعه علمی موفق عمل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز برخی قیمت ها را با زمان شاه مقایسه می کنند و هرچه می خواهند می گویند، گفت: در آن زمان اگر ارزانی بود مردم توان خرید نداشتند و نمی توانستند از آن ارزانی استفاده کنند اما امروز مردم علی رغم وجود گرانی توان خرید متوسطی دارند.

امام جمعه نهاوند با اشاره به نا کامی های آمریکا در منطقه گفت: امریکا این مهم را فهمید و ناچار شدند از منطقه خارج شوند و امروز هم عربستان در یمن فهمیده که کاری از دستش نمی آید و حاصلی برایش نداشته و به دنبال راه فرار از یمن است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه یکی از عوامل ناتو و آمریکا است، گفت: ترکیه برای ایجاد نا امنی در سوریه به خیال تصرف این کشور به کردهای شمال این کشور حمله کرده درحالی که سرنوشت طاغوت ها بهترین گواه برای ناکامی آنها است و جز ذلت هیچ توفیقی شاملشان نمی شود.

حجت الاسلام مغیثی با بیان اینکه پشت پرده این اقدامات عربستان و آمریکا است، گفت: امروز دشمن هماهنگی و همراهی مردم ایران و عراق را نمی تواند ببیند و به دنبال تفرقه افکنی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات