خبرهای داغ:
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور

توجه به حوزه کشاورزی، موجب رونق اقتصاد پایدار می شود

صفری گفت: استان قزوین از ظرفیت‌ها و استعدادهای مطلوبی در حوزه کشاورزی برخوردار است و می‌توان با استفاده از صنعت در بخش کشاورزی، توسعه متوازن را در دشت قزوین رقم زد.
کد خبر: ۹۱۸۲۹۴۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمدرضا صفری در همایش روز ملی دامپزشکی که با حضور مسوولان استانی برگزار شد بیان کرد: استفاده از امکانات صنعت در بخش کشاورزی موجب شکل‌گیری اقتصاد پایدار و رونق تولید می‌شود که باید به این مهم در همه استان‌های کشور توجه شود.

وی گفت: استان قزوین از ظرفیت‌ها و استعدادهای مطلوبی در حوزه کشاورزی برخوردار است و می‌توان با استفاده از صنعت در بخش کشاورزی، توسعه متوازن را در دشت قزوین رقم زد.

صفری با اشاره بر اهمیت آب در حوزه کشاورزی اظهار کرد: 65 میلیون متر مکعب آب از سد طالقان به آب شرب اختصاص یافته و به سمت شهرک‌های اطراف تهران روانه می‌شود، درحالی که هیچ کس از سهم آب کشاورزی صحبت نمی‌کند.

وی افزود: اگر زمانی میزان تولید بر اساس مساحت و آب مورد نیاز سنجیده می‌شد، امروز به علت کمبود آب، میزان تولید و ارزش افزوده بر اساس آب مصرفی ارزیابی می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس نظام دامپزشکی کشور به نقش کشاورزی در توسعه استان قزوین اشاره کرد و گفت: تالار شهر، بوستان فدک و بسیاری از امکاناتی که در شهر قزوین ایجاد شده اند، مدیون بخش کشاورزی هستند که باید به این ظرفیت برای توسعه استان بیشتر توجه کرد.

این مسوول در ادامه سخنان خود با اشاره به روز جهانی تخم مرغ اضافه کرد: سال‌ها سازمان جهانی بهداشت به اشتباه اعلام می‌کرد که مصرف تخم مرغ، کلسترول خون را افزایش می‌دهد، درحالی که اکنون به اشتباه خود پی برده و اعلام کرد که تخم مرغ عامل اصلی سلامتی است.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه قزوین قطب تولید تخم مرغ در کشور است، خاطر نشان کرد: این استان با توجه به ظرفیت‌های فراوان در حوزه کشاورزی و دامپروری باید از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کرده و آهنگ توسعه را در این بخش افزایش دهد.

صفری ادامه داد: سالانه ۱۵ میلیون تن فرآورده‌های دامی مانند شیر، تخم مرغ و لبنیات در کشور تولید می‌شود و نیاز داخل را تامین می‌کند.

وی گفت: این میزان تولید نه تنها نیاز داخل را به طور کامل برطرف کرده، بلکه سطح تولیدات دامی کشور را به صادرات رسانده است.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها