خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین

دستگاه قضا و پلیس، حافظ رفاه اجتماعی و امنیت جامعه هستند

حجت الاسلام قدرتی گفت: همه اقشار جامعه در سایه امنیت می توانند ایجاد اشتغال کنند و لذا همه جامعه نیازمند دستگاه قضا و پلیس هستند چرا که حافظ رفاه اجتماعی و امنیت جامعه هستند.
کد خبر: ۹۱۸۲۷۴۸
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست مشترک پلیس و دستگاه قضا به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری قزوین، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین و جمعی از معاونان پلیس و دستگاه قضا استان در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین با تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: دستگاه قضا مهمترین دستگاه عدلیه در تحقق امنیت جامعه تلاش می کند و به مردم خدمت رسانی در راستای ایجاد عدالت در جامعه فعالیت می کند.

وی گفت: دو مرجع برای امیدواری مردم در زمانی که احساس ناامنی می کنند وجود دارد که شامل نیروی انتظامی و دستگاه قضا می باشد.

حجت الاسلام قدرتی اظهار کرد: بحث امنیت و عدالت از جمله دغدغه هایی است که درتمام دنیا وجود دارد و همه به آن نیازمند هستند که اگر این امنیت فراهم نشود در مباحث دیگر جامعه دچار مشکلاتی می شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: بر اساس احادیث موجود انسان نیاز به امنیت، عدل و رفاه می باشد و امنیت در این احادیث در نایگاه حاصی قرار دارد و در رده بندی نیازمندی های مشترک جامعه بشری امنیت جایگاه ویژه ای دارد چرا که منجربه ایجاد عدالت و در نعایت موجب ایجاد رفاه می شود.

وی افزود: همه اقشار جامعه در سایه امنیت می توانند ایجاد اشتغال کنند و لذا همه جامعه نیازمند دستگاه قضا و پلیس هستند چرا که حافظ رفاه اجتماعی و امنیت جامعه هستند.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پلیس تصریح کرد: وقتی ولی فقیه دستگاهی را تایید می کنند، این امید به وجود می آید که جهت گیری بسیار درست بوده و با وجود کمبودها و نقص ها، آن دستگاه توانسته است از پس ماموریت های ذاتی خود برآید.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: پلیس مایه امید مردم است و با وجود حوزه های مختلف امید همچون پلیس 110 این امید به وجود آمده که پلیس همواره پشتیبان مردم می باشد.

وی ادامه داد: یکی از بازوان و نیروهایی که می تواند به دستگاه قضا کمک کند، نیروی انتظامی است. طرح طلایه داران صلح و سازش که از سوی دستگاه قضا طراحی شده نیز در راستای ایجاد سازش و صلح در جامعه می باشد که در تعامل با پلیس می باشد.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: وجود امنیت را مردم باید احساس کنند. در امر امنیت ما باید حساس باشیم و هیچ مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد. ما باید به جایی برسیم که تصادفات و فوتی های ناشی از آن به حداقل برسد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: ولادت ها و ازدواج های جامعه کاهش یافته و در مقابل طلاق ها افزایش یافته که تبعات این امر در پنجاه سال آینده خود را نمایان می کند.

وی افزود: قاطعیت در کنار عدالت، مروت و ترحم است. نباید در ایجاد امنیت کوتاه بیاییم و بین دستگاه قضا و پلیس نباید اختلافی وجود داشته باشد و در برخورد با مخلان امنیت هیچ گونه رٲفتی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام قدرتی گفت: هماهنگی پلیس و دستگاه قضا و اجرای قوانین دستگاه قضا موجب تحقق امنیت و ایجاد آرامش در جامعه می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها