خبرهای داغ:
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۵۰ درصد واحدهای روستایی نیازمند مقاوم سازی است

مهدیان گفت: حدود ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان نیازمند مقاوم سازی است.
کد خبر: ۹۱۸۰۶۳۳
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عزیزاله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کل اعتبار واحدهای احداثی در مناطق سیل‌زده کشور و تسهیلات بلاعوض مربوط به آنها ۱۰۰ درصد از سوی دولت تامین شده است.

وی گفت: : از مجموع ۶۸ هزار واحد خسارت دیده ناشی از سیل فروردین ماه امسال که باید مورد احداث قرار گیرد هشت هزار واحد شهری و مابقی آنها روستایی هستند.

مهدیان ادامه داد: بازسازی مناطق سیل زده کشور به خصوص در استان‌های اصلی مانند لرستان، خوزستان، مازندران و گلستان به خوبی پیش رفته و عملیات تعمیر ۷۵ هزار واحد مربوط به این حادثه نیز به اتمام رسیده است.
این مسئول با بیان اینکه اولویت تخصیص اعتبارات با استان‌هایی بود که بیشترین خسارت‌ها به آنها وارد شده است، افزود:به همین دلیل انتظارات در برخی از استان‌ها مانند قزوین طبق پیش بینی‌ها برآورده نشد اما در گام بعدی تخصیص اعتبارات، نیازهای اینگونه استان‌ها را برآورده کردیم.
مهدیان گفت: خوشبختانه بانک‌های عامل همکاری خوبی برای پرداخت تسهیلات داشته اند و انعقاد قرارداد ۱۲۶ هزار واحد آسیب دیده کشور گواه این همکاری است.

وی اضافه کرد: متاسفانه از برخی استان‌ها مانند قزوین گزارش‌هایی مبنی بر همکاری نکردن بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات دریافت شده که این مساله ناشی از مشکلات درون استانی است.

این مسئول گفت: بخشنامه‌های مربوط به ارائه تسهیلات از سوی دولت در سراسر کشور یکسان بوده و به تمامی استان‌ها نیز ارسال شده است.
به گفته وی مشکل موجود بانک‌ها در ارائه تسهیلات به خسارت دیدگان ناشی از سیل در قزوین باید توسط مسئولان داخلی استان حل و فصل شود.
هزار و ۲۰ واحد مسکونی روستایی استان قزوین در سیل فروردین ماه سال جاری دچار خسارت شده و حدود ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان نیازمند مقاوم سازی است.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها