خبرهای داغ:
مسوول بسیج سازندگی استان قزوین:

به زودی 900 پروژه عمرانی و اشتغالزایی در استان قزوین افتتاح می شود

سرهنگ صادق پور گفت: 900 پروژه عمرانی و اشتغال زایی استان از مجموع چهل هزار پروژه کشوری با حضور مسوولان کشوری در پنجم آذرماه افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۳۹۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، از بزرگترین دغدغه های هر کشور پیش از وقوع هر بلای طبیعی و غیر طبیعی بازسازی کشور و به حداقل رساندن سختی های بلایا برای مردم می باشد و این بازسازی که با همت همه مردم و مسوولان و با برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از همه توانمندی های موجود در کشور صورت می گیرد بازتاب توانمندی آن کشور را در جهان دارد.

بسیج سازندگی به منظور استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور در اوقات فراغت به فرمان مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سال 79 تشکیل شد و از وظایف اصلی این سازمان به کارگیری همه جوانان دانشجو و دانش آموز از مقطع دبیرستان تا پیش دانشگاهی جامعه است.

ویژگی خاص و منحصر به فرد موجود در جوانان شور و نشاط است که موجب شده تا جوانان به عنوان سرمایه هر کشور محسوب شوند و با توجه به جوان بودن جمعیت ایران اسلامی، دولتمردان با فراهم نمودن فرصت خدمت، جهت استفاده از انرژی عظیم نهفته در وجود جوانان به ویژه جوانان انقلابی، موجب شده این قشر تاثیرات مثبت و ارزنده در عرصه های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور داشته باشند.

در عرصه بهسازی و زیباسازی مدارس، یکی از مهم ترین و برجسته ترین اقدامات صورت گرفته در بسیج سازندگی بهسازی و زیباسازی مدارس با مشارکت دانش آموزان و سایر جوانان داوطلب می باشد. در این طرح ارزنده برای زیبا سازی مدارس تلاش زیادی شده است از جمله طراحی و نقاشی در و دیوارهای مدارس و ایجاد فضای سبز مناسب، تزئین کلاس ها و تعمیر صندلی و میز و نیمکت های مدارس می باشد.

از دیگر عرصه ها، عرصه خدمات کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری است که در این عرصه سازمان بسیج سازندگی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی،، آبخیزداری، زراعت و باغبانی، صیانت از جنگل ها، نهال کاری و تولید نهال را برعهده دارند.

در عرصه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی نیز سازمان بسیج سازندگی با همکاری سازمان هلال احمر جهت برگزاری کلاس های آموزشی و همکاری بسیج فرهنگیان و بسیج دانشجویی جهت برگزاری کلاس های تقویتی اقدام نموده تا گامی دیگر در تقویت علمی و آموزشی جوانان بردارد و با بکارگیری نیروی بسیجی فعال و داوطلب به مناطق محروم جهت آموزش در برطرف کردن بیسوادی، کمک شایانی به سرنوشت کشور کرده است.

در عرصه خدمات بهداشت و درمان، با همکاری مشترک بسیج جامعه پزشکی، بسیج سازندگی و دانشگاه علوم پزشکی تیم های پزشکی را به مناطق محروم اعزام و با ویزیت رایگان و ارائه خدمات پزشکی به مردم محروم کمک می کنند. همچنین بسیج سازندگی در قسمت بهداشت در واکسناسیون دام و طیور هم نقش داشته و در طرح بزرگ واکسینه سرخک و سرخچه توسط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شرکت دارند.

سرهنگ مهدی صادق پور در این زمینه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سراسر کشور 40 هزار پروژه محرومیت زدایی در هال انجام است که سهم استان قزوین، 900 پروژه عمرانی و اشتغال زایی از چهل هزار پروژه می باشد که با حضور مسوولان کشوری در پنجم آذرماه افتتاح خواهد شد.

وی گفت: ساخت خانه عالم، راه روستایی، واحد مسکونی، المان شهدا، سالن ورزشی، پل، قنات و کانال آب و پرداخت تسهیلات از نمله این پروژه ها می باشد که موضوعات عام المنفعه می باشد.

مسوول بسیج سازندگی استان قزوین اظهار کر: توسط نواحی و بسیج سازندگی استان، 9 میلیارد تومان تسهیلات به 485 نفر پرداخت شده که این تسهیلات در عرصه های صنایع تبدلی و اقتصادی همچون زنبورداری، پرورش ماهی و قارچ و غیره می باشد. همچنین با انعقاد تفاهم نامه با بانک سینا و کمیته امداد کسانیکه طرح های اشتغالزایی داشته باشند می توانند از تسهیلات کم بهره استفاده نمایند.

سرهنگ صادق پور عنوان کرد: در بحث تسهیلات اقتصاد مقاومتی روستایی مشکل ضامن را حل کردیم و از کسبه و معتمدین روستا می توان بعنوان ضامن بهره جست.

وی با اشاره به عرصه های سلامت و پزشکی گفت: چهار تیم پزشکی حدود 500 نفر را ویزیت رایگان کرده و در صورت نیاز به مراکز درمانی معرفی شده اند.

واگذاری سازندگی به بسیج و تشکیل بسیج سازندگی رسالتی بزرگ برای احیاء این فرهنگ در کشور است و رسالت سازندگی جز با کار و ابتکار امکان پذیر نیست لذا باید فعالیت خود را در این عرصه بیشتر نمود و جایگاه های مستعد سازندگی را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کرد.

 

1010/گ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها