خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین

ناهنجاری های اجتماعی، حاصل بی توجهی مسوولان است

حجت الاسلام قدرتی گفت: ناهنجاری‌های اجتماعی حاصل بی توجهی مسئوولان است و با برنامه‌های فرهنگی و اصلاح و اجرای قوانین می‌توان معضلات اجتماعی را کاهش داد.
کد خبر: ۹۱۷۹۳۰۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، نشست مسئولان قضایی استان با انجمن بانوان سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین با موضوع عفاف و حجاب در سالن جلسات دادگستری کل استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام قدرتی در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء گفت: حجاب قبل از آنکه یک ضرورت شرعی باشد یک ضرورت عقلانی است و همه در ترویج آن وظیفه دارند.

وی گفت: ناهنجاری‌های اجتماعی حاصل بی توجهی مسئولان است و با برنامه‌های فرهنگی و اصلاح و اجرای قوانین می‌توان معضلات اجتماعی را کاهش داد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به دغدغه بانوان حقوقدان در زمینه عفاف و حجاب افزود: درست است که موانع زیادی در این زمینه وجود دارد، اما این جمع با ابتکار فرهنگی، حقوقی و قضایی می‌تواند مروج عفاف و حجاب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با تاکید بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در کنار کار فرهنگی باید به وظایف قانونی خود عمل و با اخلاق نیکو و حفظ آبروی افراد امربه معروف و نهی از منکر کرد.

 

دلایل بدحجابی در جامعه بررسی شود

در ادامه این نشست، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز بیان کرد: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود همه تلاش‌ها دو موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر و حجاب مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود: قوانین باید بروز شوند و برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید مثل یک خانواده رفتار کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید دلایل مختلف بدحجابی را در جامعه بررسی کرد و بدانیم که بخشی از بدحجابی‌ها به دلیل جهل و بخشی دیگر بازخورد مشکلات دیگر جامعه است که فرد اعتراض خود را در عناد با حجاب نشان می‌دهد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها